Gå til innhold

Hvordan er dette med ny jobb, sykmld. & sykepenger..?

Anbefalte innlegg

Jeg er nyansatt i ei stilling på 100% fra 20.10 til 30.11 - hvis jeg da blir sykmeldt i slutten av denne perioden, får jeg da utbetalt sykepenger, eller må jeg direkte over på dagpenger igjen? ;S

Har ett bekken som snart tar livet av meg, men prøver å jobbe til jeg ikke klarer mer, og da hadde det vært kjekt å vite dette ang. sykepenger.

Noen som vet her inne?

Forstod det som stod på nav.no - veldig lite ;p

Fortsetter under...

Vet ikke hvilke regler som gjelder dersom man ikke er fast ansatt..

Men som fast ansatt så må du være i jobb i 3mnd. før du opparbeider deg noen rettigheter til sykepenger, du får ingen ting da, ikke dagpenger engang, tror jeg..

Ta en anonym telefon til Nav ;) hvis du synes det er ubehagelig å spørre om .. God bedring..

Nei, det er feil!

Du må være ansatt i KUN 4 uker, da har du opparbeidet deg retten til sykepenger. Men du må være ansatt i 2 mnd for at du kan bruke egenmeldinger. Så du må jobbe i 2 uker til før du har opparbeidet deg retten til sykepenger.

Hm. Lurt å ta seg en tur til legen og få en henvisning til fysio :) Forebygging er lurt :)

Lykke til og god bedring.

Beklager. Nå svartet jeg vel egentlig ikke på spørsmålet ditt, men rettet hun over deg.

Du har som sagt 2 uker igjen med å opparbeidet deg retten til sykepenger. hvis du da blir sykemeldt, får du sykepenger fram til du er ferdig med sykemeldingsperioden. Jeg har hørt andre si at hvis man sykemelder seg 2 uker før kontrakten går ut får man sykepenger uansett om man har jobbe eller ikke, men når den sykemeldinger går ut vet jeg ikke hvordan det er med dagpenger og slik.

Håper du ble litt mer klokere av dette. Håper at bekkene ikke blir værre så du slipper å sykemelde deg, for ikke noe godt å ha vondt i bekkene.

Har selv bekkenløsning og unner virkelig ingen det.

Jeg skal korrigere meg selv, det er selvfølgelig 4 uker før du får sykepenger, og 2 mnd. for egenmelding..

Har du derimot vært sykemeldt i den perioden du har mottatt dagpenger (samlet 12 mnd. så må du jobbe minst 6 mnd.sammenhengende før du på ny opparbeider deg sykepengerettigheter).

Se forøvrig link til nav: http://www.nav.no/page?id=671

Beklager så mye det misvisende svaret.. (tidlig ammetåke??)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...