Gå til innhold

Er helt knust idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

Jeg var på IVF på riksen, fikk beskjed at jeg har AMK på 0.3 og FSH veldig høyt, dvs jeg er i overgangsalder, enda da jeg er 32 år.. så vises det at jeg er som 42 årig. Legen sa også at jeg har for få egg og ikke normale, dvs sikkert dårlig kvalitet eller for små.. de kan ikke gi meg noe behandling.. og fikk klar beskjed at det ikke er noe håp for meg.. jeg kan aldri bli gravid..

Virker som hele verden ahr rast sammen for meg.. vil bare synke under jorda.. er helt knust.. vil bli borte... er det noen her som har opplevd noe lignende?? og har dere noen gode råd å gi meg?? trenger hjelp... vær så snill og hjelp meg.. holder på å bli gaaaal.. gråter og gråter og skjønner ingenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikkje opplev det men følte jeg måtte skrive. Trist å høre. Jeg har ingen råd men blir trist av og lese detta. Sjønner kor tunkt det er :0(

Skrevet

Ååå føler med deg. Trøsteord blir bare tomt. Jeg leste denne boken

http://www.amazon.com/Inconceivable-Womans-Triumph-Despair-Statistics/dp/0767908201

fo bare for å få en historie med litt håp at det er mulig tross alt...

Det handler om en dame som ikke fikk noe håp av noen medisinere om noensinne å kunne få flere barn fordi FSHtall var så høyt. Hun og mannen endret livsstil og ble veganere + mye annen naturmedisin og fikk ned FSH tallet og ble gravid. Boken er historien hennes.

Kjøpte boken brukt for £1

Skrevet

Hei,

Forstår godt fortvilelsen og håpløsheten du nå føler! Dette er nok en av de tøffeste beskjedene man kan få i livet.

Da jeg leste innelegget ditt, så kom jeg til å tenke på noe en annen hadde skrevet her inne. Vet ikke om dette kan være til noe hjelp, men jeg leitet det opp og under er det en kopi av det. Nick'et til hun som skrev det er Tryne_ nr.3 på vei . Du kan sikkert kontakte henne for mer info. Tror hun hører til i Mai eller Juni klubben og er på 2. trimester

Ønsker av hele mitt hjerte at det ordner seg for deg! Jeg sliter selv med å få barn, men lever i håpet enda. Vi har bestemt oss for adopsjon om vi ikke lykkes innen 1 år med IVF. (har prøvd 2,5 år og nærmer meg 36 år og han 44 år ).

Skrevet av Tryne_ nr.3 på vei:

"Jeg vil i dag komme med en liten glad nyhet. For de som ikek kjenner meg så skal jeg skrive helt KORT om historien. i 2003 begynnte vi å prøve på nr.1. Ett år senre var jeg fortsatt ikke gravid. Etter en del undersøkelser så viste det seg at jeg som 18 åring var kommt i en fortidlig overgangsalder som det sies. Jeg hadde FSH verdier på 18. Jeg hadde lite egg å det ble ikke noe graviditeter ut av det. Det bl bestemmt at jeg skulle gjennomføre IVF hos Hausken etter 2 år, skulle berre gjøre meg ferdig med en pergokur først. Jeg ble faktisk gravid etter to år og fikk en datter som nå snart er 4 år. jeg var da 20 år gammel. Dette fikk jeg tross at det var kun en eneste lege som ønsket å hjelpe meg (jon hausken). Alle andre mente at det ikke hadde noe for seg. Jeg fikk kun 1% sjanse for å bli gravid å få ett eneste barn.

Da jeg fikk jenten min des. 2006 bestemmt vi oss for å prøve igjen med en gang. Vi ville jo ha søsken til datteren vår. Jeg ble overraskende gravid veldig fort men mistet to ganger. Viste seg at etter at jeg fullfører ett helt svangerskap så har jeg noen få gode egg de første syklusene etter. Desverre ble jeg ikke gravid igjen så fort etter at jeg mistet. Etter ett år gjennom gikk jeg mitt første IVF forsøk. 8 mnd etter det mitt andre IVF forsøk. Resultate var elendig. Kun ett eneste egg hvert forsøk var det som kom ut. Jeg gikk på maks doser og det var ingenting å gjøre. Etter nesten 2,5 år bestemmte jeg og Jon hausken oss for at IVF hadde ikke noe for seg i mitt tilfelle. Jeg fikk jo ikke flere egg enn det som var vanlig i en normal syklus uansett. Overraskende nok ble jeg gravid 2 uker etterpå. denne jenta ble født nov. 2009, 3 år senere enn første mann.

Vi bestemmte oss for at vi ikke orket å prøve mer, vi hadde sagt oss fornøyd med de to. Så viser det seg at det samme skjer denne gangen også. etter ent svangerskap og i løpet av de første syklusene etter graviditeten er jeg altså gravid igjen, PÅ EGENHÅND. Det er tydelig at kroppen har noen få gode egg de første syklusene etter endt svangerskap. jeg er nå 10 uker på vei, å det ser altså ut som at jeg skal bli 3 barns mor.

det jeg ville med dette er å si at ingenting er umulig. det eneste jeg har hørt hele tiden er, GI OPP GI OPP GI OPP. det har ingen ting for seg å prøve. Du må la det ligge osv.... Men den som kjemper har ofte mye å vinne:) Så jeg er altså ett godt eksempel på at man selv kan bli gravid med høye FSH verdier. Det er alvorlig mange leger som ikke har ønsket å hjelpe meg. jeg har ikke blitt godkjennt for offentligf IVF for de mente at de kunne ikke hjelpe meg. Men barn har jeg fått tilslutt likevell:)

Tryne_ nr.3 på vei "

Skrevet

Kjære Ammis

Har tenkt mye på innlegget ditt i det siste. Har ikke fått meg til å svare deg for jeg har vært redd for å såre deg. Hvordan går deg egentlig med deg nå?

Ser hun over har skrevet om Tryne som har samme diagnose som deg som nå venter sitt tredje barn. Helt utrolig etter alt de har vært igjennom. Det er håp, ikke gi opp!

Diagnosen din er feil. Du er IKKE i overgangsalderen! Hadde du vært det hadde tallet på AMH prøven din vært på +-0,05 og du hadde ikke hatt mensen eller produsert egg i det hele tatt. (Er det mulig at leger på Riksen vet så lite om dette?)

Diagnosen din heter på engelsk "High FSH and Premature Ovarian failure". Har funnet frem til en nettside med et eget forum for de som har samme diagnose som deg. Siden heter www.fertilethoughts.com og er på engelsk. Når du går inn på forum velger du high fsh/premature ovarion failure som tema. Her er det mange suksesstorier å lese samt andre råd.

Har lest om andre som har samme diagnose som deg som har målt FSH (som kan variere en del fra syklus til syklus) som har tatt målinger i begynnelsen av hver syklus for så å ta ut egg den måneden tallet var lavere og som på bakgrunn av dette har oppnådd graviditet. Dere trenger bare ett egg...

Du må ikke gi opp! Sørg for å få hjelp av dyktige spesialister.

Hundre store bamseklemmer bare til deg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...