Gå til innhold

hva feiler det gutten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i ett par uker nå har han surra veldig når han spiser, noen ganger sluker han maten, andre ganger spiser han litt og bare griner så tar lang tid å få i han mat (får flaske). har prøvd å rape, men det hjelper ikke.

han bare suttrer og finner ikke roen til og sove, kan duppe av 5 minutter i fanget, men så våkner han og suttrer videre. er ikke smertehyl eller noe, bare suttring sånn har han holdt på i ett par dager nå. om natta sover han godt. han hoster litt, men ikke mye, er litt snørrete etter mat. han har og begynt å sikkle veldig i dag. kan det ha noe med det hvite belegge på tunga å gjøre? er det forkjølelse som er grunnen?

føler meg som verdens værste mor som ikke skjønner hva som er galt med babyen min. han er 7 uker nå, så skal heldigvis på 6ukers kontroll i morra. men håper likevel at noen her vet hva det kan være og har noen forslag til hva jeg kan gjøre for han. får så vondt av han at jeg begynner å grine selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var/er dattra vår her og.. Men hu får pupp..

Hørte på HS og helsesøster der sa at det kunne være at de har vondt i magen sin..

Frøkna her kan plutselig hyle ut i søvne og hu..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja det kan höres ut som luftsmerter...men heldigvis skal du jo på kontroll i morgen og da får du nok noen mer konkrete forslag/råd. Det ser jo også ut til at disse små kan ha en del perioder med tull og "vas" i forbindelse med måltidene, så kanskje det bare er det?

Skrevet

Heisann frøken:)

Har du prøvd å bytte mme-type? Kan hende han reagerer litt med magevondt på den han får nå. Du nevnte sist vi hadde treff at du brukte malt, men hadde prøvd uten i noen flasker. Ville i hvertfall hvis jeg var deg hatt en liten teskje malt i hver flaske.

Kan selvsagt være en kombinasjon av ting også, at han er småforkjølet, blitt eldre og mer oppmerksom på omgivelsene og kanskje han får tenner tidlig;)

Lykke til, og be om råd på helsestasjonen i morgen!

Hilsen fra hun med baby som IKKE sover om natten;)

Skrevet

det høres som sagt ikke ut som direkte smerter på grininga. og han fiser veldig mye, noe han har gjort hele sitt korte liv. han har og begynt å rape bra etter måltid. men kan jo så klart være luft likevel altså. bare at jeg forbinner luft smerter med intens skriking og at de sliter med å få ut lufta, noe han ikke gjør.

Skrevet

hei pusla!

malten kom tilbake i melka dagen etter for å si det sånn. hehe. han får collett, har og prøvd hipp, men den spytter han bare ut. nan slutta jeg med etter 1 pakke for han gulpa jo opp alt han spiste nesten.

har tenkt tanken på tenner siden forkjølelse, suttring og sikkel gjerne hører med tenner. men slo det fra meg for er jo alt for tidlig med tenner skulle jeg tro.

hoff, så kjedelig at han ikke vil sove. er det pga tennene hans? må vel snart ut å trille igjen, men torsdag denn uken passer ikke for meg for må til tannlegen. skrekk og gru.

Skrevet

kanskje det hvite belegget i munnen er sopp og at det gjør vondt for han å spise? ring helsesøster så hjelper hun sikkert:-)

Skrevet

Ikke for tidlig med tenner nei, det er veldig individuelt. Tantungen hadde to tenner da han var 2,5 mnd. og noen er født med tenner, så en vet aldri;)

Det går an å prøve fennikel te, eller ammete hvis han sliter med luft i magen. Den kan blandes i melken, eller gis med skje/sprøyte.

Må ta en tur igjen snart ja:)

Lykke til hos tannlegen, det marerittet har jeg utsatt en stund nå, men må nok bare ta meg sammen snart;)

Skrevet

kan jo prøve noe te i melka da. men får høre med de på helsestasjonene i morra også om hva det kan være. nå prøver pappan å gi mat. fikk i han 20ml, og nå er det bare skriking. det er sulten skrik, men han klager uansett om flaska er i munnen eller ikke.

jøss, det var tidlig ja. da kan det jo hende det er noe i den duren likevel da.

takk for det, gruer for tannlegen, er visdommen min som kødder og i værste fall må opereses ut. hadde det ikke vært for at den begynte å bli vondt hadde jeg fint utsatt en god stund til. hater tannleger.

Skrevet

Bare så dere vet det så betyr det hvite belegget på tunga at fordøyelses systemet fungerer. Det fikk i hvert fall vi beskjed om. Og det forsvinner etter hvert:)

Når det gjelder skriking ved flasken, så vet vi masse om det. Datteren vår hylte når den kom, men det var pga liggestillingen og det faktum at hun var stiv i nakken. Fikk rettet det hos kiropraktor og etter det så ga det seg. Dvs hun kan begynne nå og da, men da skyldes det heller at hun er for trøtt til å skjønne at det kommer mat ut av flaske. I stedet for blir hun sur og bare hyler. Hjelper da å sette henne litt opp eller bare skifte stilling. Så skjønner hun det.

Lykke til. Håper det ordner seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...