Gå til innhold

Sykepenger, nav... Noen som kan være så snille å hjelpe? :)

Anbefalte innlegg

Er blitt sykemeldt 100% fra deltidsjobben jeg har ved siden av studiene. Har jeg forstått det riktig når jeg får deltidsjobben utbetaler de første 17 dagene og nav resterende dagene av den mnd? Er det noen som vet hvilken dato pengene event. blir utbetalt? Kjenner det hadde vært greit med svar her - var ganske så lang kø forrige gang jeg var innom for å levere sykemelding :)

Fortsetter under...

Hei:-)

Jeg fikk beskjed om att arbeidsgiver betaler lønn for 16 dager, og Nav etter det... Vet att utbetalingsdatoene skal stå på NAV.no en plass, men fant de så klart ikke akkurat nå;-) men det er sånn i mnd. Skifte... Dama på NAV sa att pengene skulle være på konto til den 1...

Jeg har vært sykmeldt fra 30. August til 21 oktober, og har fortsatt ikke mottatt en krone fra NAV, så det kan tydeligvis ta litt tid... Alle papir fra arbeidsgiver er innsendte for lenge siden, men skjer lixom ingenting på NAV...:-/

Mammatil2små +spire<3

Da bør du ringe nav å sjekke at de har fått en lønns og skattebekreftelse fra din arbeidsgiver/dennes regnskapsfører! Det SKAL ikke gå så lang tid med penger fra nav, men jeg opplevde akkurat det samme da jeg ble sykemeldt. Endte med å gå i neste 4 mnd uten å få utbetalig. Mine penger kommer 20. hver mnd...

Hvis du er sykmeldt pga graviditetsrelaterte plager, skal ikke arbeidsgiver betale for disse første 16/17 dagene, slik de ellers skal. Arbeidsgiver kan søke om å få pengene tilbakebetalt fra NAV. Men det er mulig du får penger fra arbeidsgiver først, jeg vet ikke - jeg får alltid lønn fra arbeidsgiver (jobber i staten), vet ikke hvordan det er i det private.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...