Gå til innhold

4mnd gammel.. Hva gir dere de og spise nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får deres 4mnd gammel baby??

Her før frøkna:

Pupp før vi står opp.

Grøt litt etter vi har tatt morgen stellet

Så litt pupp igjen.

Så middagsglass

Så pupp

Så grøt til kvelds og pupp ved senga hvis hu vil ha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å begynne med fast føde til helgen, da blir han 4 mnd. Begynner med grøt + banan, evt avocado. Suksessen vil avgjøre mengden i begynnelsen :-)

Når begynte du å introdusere? Ser ut som din er flink til å spise.

Skrevet

Hu her har ikke maga mål :P hehe..

Begynte og gi hu velling litt før hu var 3mnd.. Ikke hver dag.. Ble vel ca 5ganger i løpet av den mnd.

Siden hu nekter og ta MME så måtte jeg bare begynne med det,ble ikke mett av det jeg har og tilby a.

Og ca 1uke før hu ble 4mnd startet vi med grøt morgen og kveld..

Begynte i små mengder.. ca 40ml vann og ca 2skjeer risgrøt.

Nå er a oppe i 80ml vann og ca 3skjeer risgrøt..

Skrevet

Min får grøt til kvelds, ellers mme. Grøten lager jeg av mme + grøtpulver (risgrøt), og tilsetter enten moste grønnsaker eller most frukt, og alltid sviskemos eller sviskedrikk for at magen ikke skal stoppe opp (og fordi han synes det er veldig godt). :)

Fungerer veldig bra slik, så tror jeg venter litt med å innføre flere måltider.

Skrevet

Aha.... Den var ikke dum.. Og blande inn litt sviske i grøten..

Skrevet

Vi startet meg grøt i helgen som var og det er stor stas. Hun smiler og ler og det ser ut som det går fint. Vi tar det veldig rolig med smaksprøver. ( øker antall skjer for hver dag) Dere som nå gir fulle posjoner, når begynte dere med det? Og når begynne å gi grøt morgen og kveld? Og hva med middag? Er en litt forvirret førstegangs mamma:)

Skrevet

Mini her i huset er 4,5 mnd nå! Vi begynte med grøt ca 1,5 uke før hun ble 4 mnd. Begynte da med smaksprøver morgen og kveld. Har gradvis økt porsjonene, men så lenge hun har vært blid og fornøyd og bæsjet som vanlig så har jeg sikkert økt dem raskere enn det som er anbefalt. Hun begynte å få hele porsjoner da det var tydelig at hun ville ha mer. Hun sitter å gaper lenge før skjeen når bort til henne. Hun har kanskje fått det i en ukes tid nå.

Middag er litt værre for hun er ikke like glad i det. Gir henne fruktmos istedet, og det går ned på høykant :)

Skrevet

Her begynte vi ca 2uker før a ble 4mnd med grøt.. Begynte pent kun på kvelda så hu sku få sove godt.

Men så merket jeg at hu ikke var fornøyd med det jeg kunne tilby av mat selv,så nå får a grøt morgen og kveld.

Og middag får a middagsglass.. Begynnte pent der og,litt under et halvt glass,men nå spiser hu jaggu nesten et helt glass..

Gaper etter skjea og vil ha mer :)

Mellom disse måltidene får a pupp da..

Og pupp om natta når a våkner..

MME nekter hu plent og ta...

Skrevet

Her er det fortsatt fullamming. Blir spennende å prøve med grøt, men har fortsatt ikke bestemt oss helt for når det blir. Vi ser ann når hun ønsker mere. :) Gøy å lese hvordan andre gjør det

Skrevet

Noen som er heldig og ha fløte i jura ja :) hehe....

Frøkna blir ikke mett av det jeg kan tilby så derfor får hu grøt og div alt..

Men ammer før hu får noe av det,så hu får det beste av det beste :)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg fullammer fremdeles, han er 4,5mnd. Han følger kurven sin bra, legger bra på seg og virker ikke mer sulten, men jeg vurderer å begynne å gi grøt nå når han nærmer seg 5 mnd. Jeg får vel heller bruke lang tid på å introdusere. Jeg vurderer å begynne med litt fast føde, da det blir lettere for far å bidra. Jeg kommer uansett til å ta meg god tid til å introduserer fast føde, men det er jo litt opp til ungen også. De trenger jo stort sett ikke annet en mm før de er 6 mnd.

Skrevet

fullammer enda, men av og til får lillegull smake litt drue eller most avocado. Har tenkt å la henne smake på litt forskjellig fremover for å venne henne til ulike smaker og konsistenser. Vi har god tid! Hun smatter ivei, men foreløpig spiser hun svært lite av det, usikker på om noe faktisk går inn .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...