Gå til innhold

Er litt i sjokk, venter nå nr 4... Dere som har 4 el flere...

Katsi

Anbefalte innlegg

Hvordan var siste svangerskap i forhold til de tidligere, og ikke minst: Hvordan gikk fødselen?

Første svangerskapet mitt var uproblematisk, bare bekkenløsning. Fødselen varte i 13 timer.Andre svangerskap var jeg sengeliggende fra 5mnd og innlagt på sykehus i 6 uker pga truende prematur fødsel. De klarte å stoppe det og gutten kom til termin, fødselen varte i 2,5 time. Så ble jeg gravid igjen, ble nøye fulgt opp og fødte i uke 35. Var den verste fødselen av alle 3 og var over på 1 time og 15 min. Jeg var sjeleglad for at jeg aldri skulle gjennom dette igjen! Skulle ikke ha flere barn, var bare lykkelig for å ha fått 3 friske barn og at alt tross alt har gått fint. Så kom sjokket! Minstejenta er snart 2 og jeg gruer meg til både svangerskap og fødsel!!!

Fortsetter under...

gratulere med nr 4, du er så ufattelig heldig!

har det akkurat som deg! grusomt å føde! og eg har lette fødsler sier jordmødrene, latterlig lette, likevell strever eg veldig...

eneste eg kan tipse deg om er krev veneflon før fødselen begynner og ha noen hos deg etter fødsel hele tiden. faren for blødning øker med anntal fødsler. ta rikelig dose med sprøyte som får livmora til å trekke seg sammen! og prat med jordmor som har spesialisert seg på fødsels angst!

så kan du være overlykkelig for at vi bur i norge! det er trygt å føde her!

stor klem!

Hei. Her ventes også nr 4. Første graviditet for 15 år siden var egentlig grei, ingen plager men fikk svangerskaps forgiftning på slutten. Fødselen derrimot var helt jævlig i 35 timer. Med nr 2 var jeg mye trøtt og hadde kraftige blødninger i uke 14. Mente at det kunne ha vært 2 der inne... Nekta og føde vanlig og fikk keisersnitt. Beste opplevelsen ever... Var oppe og hoppa dagen etter( i motsettning til nr 1 hvor jeg ikke kunne sitte på 5 måneder). Med nr 3 var jeg kvalm for 1 gang og fikk en forferdelig svangerskaps kløe. Keisersnitt da og. Nå venter jeg nr 4, og håper kvalmen ikke kommer. Denne gangen kan jeg ikke velge og det blir keisersnitt igjen. Men er virkelig bekymra hvordan livet blir med 4 barn og økonomi blir. Men men. Alt går vel. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...