Gå til innhold

hvis man har studielån fra før, begynner så på ny utdanning, blir da tilbakebet fryst til man er ferdig med det nye studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?sånn at man da nedbetaler alt samlet etter det siste studiet er ferdig?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja. jeg lurte på akkurat det samme nylig, sendte mail til lånekassen for noen dager siden og de svarte at lånet er rentefritt og avdragsfritt til jeg er ferdig utdannet om 3 år.

Skrevet

Og jeg måtte ikke søke om det heller. Har spurt her før om det samme, da fikk jeg til svar at jeg måtte søke om det.. men det gikk automatisk i følge lånekassen.

Skrevet

Så sant du tar opp lån, ja.

Skrevet

Ikke i mitt tilfelle ihvertfall. Jeg mottok faktura i august som jeg betalte og det lå faktura nå til forfall i november i nedbetalingsplanen min på lånekassa. Jeg har da måttet søke om utsettelse, som forøvrig bare kan gis for to og to terminer.

Rentefritak må jeg søke om utenom dette.

Så at det går automatikk i det, tror jeg neppe. Men det ser du sikkert hvis du logger deg inn og sjekker selv.

Annonse

Skrevet

Det gamle studielånet blir kun fryst hvis det er en fulltidsutdannelse du tar. Gjelder ikke hvis det er deltidsutdannelse. Da vil du motta faktura for det gamle lånet samtidig som rentene på det gamle lånet vil løpe.

Skrevet

Merkelig at de skrev det i mailen da..?

Skrevet

Ok, det forklarer saken.. Jeg studerer deltid, nemlig :-)

NN 21.28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...