Gå til innhold

Kroatia eller Mallorca i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise med vår 3- årige sønn i sommer. Vi skal reise i månedskifte juni/juli, og kan velge mellom Kroatia og Mallorca (svigermor betaler:)

Noen som kan anbefale noe? Gjerne steder, men også evt. hotell.

På forhånd tuuuuusen takk. :)

Fortsetter under...

Skrevet

jeg liker mallorca da... vi har vært på viva bahia før. bestilt på ving... utrolig fint hotell. ligger helt på stranden og har forskjellige aktiviteter osv man kan være med på. rolig området og gøy underholdning for barna på kvelden. like utenfor hotellet har de ponyridning hver kveld osv.. stor stas

Skrevet

Absolutt Kroatia. Fly til Split og lei hotell ved en av strendene i Split eller i en av nabobyene, f.eks Trogir.

Skrevet

Jeg ville definitivt reist til Mallorca med en så liten unge. Der er det langgrunne strender (Alcudia) noe det ikke er mye av i Kroatia. Der er det mer steinet og vanskelig å komme seg uti. Men liker dere best basseng ville jeg gått for Kroatia. Ungene våre liker både strand og basseng, vi har vært både på Mallorca og Kroatia med dem og de likte aller best Mallorca.

På Mallorca er det fint å være i nærheten av Alcudia på hotell i nærheten av stranden, mange av det!

Skrevet

Jeg er selv fra Kroatia og jeg har ikke vært i Mallorca så jeg sier nok Kroatia. Det finnes mange barnevennlige steder i Kroatia. Min storebror reiste til ett sted som heter Bol og sa at det var veldig barnevennlig der, han anbefalte meg å dra dit med sønnen min neste sommer.

Split er også nydelig, var der nå i mai med min sønn som da var 9 mnd og vi koste oss veldig masse:)

Skrevet

Vi var på Solaris Resort (?), Sibenik i Kroatia. Landet i Split og kjørte en times tid. Dette var via apollo. Vi hadde leilighet og det var helmaks! 2 store soverom, to balkonger, 2 bad, oppholdsrom med spisebord og sofa + kjøkken med grunnutstyr. Rent, pent og hyggelig betjening.

Utrolig barnevennlig med et stort utvalg av bassenger på området. Strendene var også fine, med steiner, men ikke noe problemer for små tasser både med og uten badesko.

Mallorca blir litt vel mye (norske) turister og jeg liker å dra steder der jeg ikke sitter pakket sammen med nordmenn, man reiser jo for å oppleve noe annet og dette var et greit alternativ siden vi dro med små barn (2 og 6 år) og selvsagt måtte ta hensyn til det.

Rimelig feriested og god shopping i Sibenik 10-15 min med hotelbussen.

Det var treningsmuligheter, flott promenade for turer, jogging, Flott spa med seriøse "behandlere" alt i fra rikt utvalg av massasje til pedikyr og ansiktsbehandling.

"Marked"/butikk som solgte et lett utvalg av mat og ferskt brød, frukt/grønt + toalettartikler, svømmeringer osv.

Vaskemaskiner på området, gratis.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...