Gå til innhold

når regnes som første dag av mensen, når man spotter først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg er litt usikker på når jeg skal regne som første dag av mens. spotter alltid litt blod de 2 første dagene, så blør jeg kraftig i 2-3 dager, så går det over til spotting igjen, og det hele er over på ca 7-8 dager. denne gangen har jeg spottet i en uke, og tror det har begynt ordentlig nå. når skal jeg regne som første dag av mensen da?? og når kan jeg begynne med el tester i forhold til det? begynner på 3.pp etter denne mens, vil bare at den skal bli ferdig, så vi kan prøve igjen. utålmodig etter å få det til å klaffe nå! hehe. håper noen vil svare meg :) og hva er IKM? ny her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg vil jo tro at det er den første dagen med spotting man skal telle. Jeg har ganske lik mens som deg. Spotting i en dag, kraftig blødning i 3 dager, en dag uten mens, og så 3-4 dager med spotting.

Jeg er også ny og lurer på hva pp betyr?

Skrevet

jeg spotter før mens, men regner 1 mensdag fra da det virkelig begynner å blø... :)

pp betyr prøveperiode (antall sykluser du har prøvd på å bli gravid.

IKM betyr ikke kommende mens, den dagen du venter mens, men selvfølgelig ikke vil ha! :D

Skrevet

aha, skjønner hehe. blir litt forvirret av alle forkortelsene noen ganger :) hvis jeg skal regne første dag fra den dagen jeg spotter, så har jeg allerede hatt mensen i en uke, og det har ikke begynt ordentlig før nå, så blir sikkert noen dager til, og forrige syklus var 21 dager? og da blir eggløsning nå blir bare et par dager etter at jeg er ferdig med mens? blir helt forvirret av dette jeg hehe. pleier vanligvis å ha 28 dagers syklus, denne gangen er et unntak. tror det at vi prøver, og jeg går og tenker på dette ganske mye, gjør noe med hele syklusen min jeg. prøver å roe meg ned en del, men er ikke såå lett da. er så gira og utålmodig, vil bli gravid nå hehe. har ønsket dette siden mars :)

Skrevet

jeg har spotta i 10 dager før mensen, så om jeg skal regne fra første spottedag så har jeg mensen i 14 dager...haha Så det er fra første skikkelige mensdag!

Det er typisk at syklus blir helt ut av det når man prøver! hehe... Bare prøve å slappe av! om du spotter så mye kan du prøve sink-tilskudd! Jeg går også på noe som heter Wild Yam, som skal utsette spotting litt :) Håper det hjelper denne mnd :)

Skrevet

Du skal regne 1.dag med friskt blod som dag 1. Det er jo varierende som du sier med hvor mye man spotter og det vil bli vanskelig å regne seg frem til EL.

Skrevet

ja, var det jeg tenkte også, 14 dager med mensen er litt drøyt hehe. når jeg spotter så er det bare litt blod på papiret, og jeg bruker truseinnlegg. da regner jeg første dag f.o.m i dag, og el om ca 2 uker da! gleder meg :) begynne med el tester neste helg jeg da :) håper det klaffer nå. sist så klaffet det med en gang med el test.. :)

Skrevet

Ja, det var bra! ;) Du får har lykke til med EL som kommer, og håper spiren sitter! :D

Skrevet

takk :) lykke til dere andre også, og håper dere blir gravide veldig snart, hvis dere ikke allerede er det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...