Gå til innhold

Kjennes ut som magen skal eksplodere snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med stinn mage i hele svangerskapet,(er nå i uke 32 og har 60 dager igjen) trenger bare drikke et glass med vann eller melk, så er jeg "mett". Men nå har jeg ikke fått vært skikkelig på do på en ukes tid.. prøver med dulphalac, men får så vondt av den, og hvis jeg tar mindre doser så virker den ikke. Men nå er det ubehagelig å bevege seg, og det presser i mellomgulvet. kjennes ut som det bare skal si pang snart.. uff, VELDIG ubehagelig altså.. har vært uggen i hele dag pga dette, og sliter med å sitte , ligge og stå.. så her er det moro om dagen.

Måtte bare få skrevet min frustrasjon..Flere som sliter med dette og har noen gode råd? Tror jeg skal dra å kjøpe klyx imorgen, bare for å få det ut.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, har det litt likt her - dårlig med avføring og stinn mage. Nå er jeg i uke 41 (!) i dag da, så litt mer opplagt kanskje at magen er diger, men likevel. Ganske kjipt ja! Sleit litt med hemoroider i forrige uke, og da tok jeg mot til meg og gnafsa nedpå en hel pose med svisker. Da fikk jeg hvertfall gått på do, men ikke sånn voldsom effekt som jeg hadde håpet. Du kan jo prøve sviskesaft kanskje - kan tenke meg at det virker bedre. Også syns jeg klyx høres ut som en god idé. Jeg tror jeg skal kjøpe det i morgen selv, både pga do'ing og i håp om at det kan få satt igang denne fødselen min som lar vente på seg...

Skrevet

Jeg føler også at magen skal sprenges.!! Skikkelig ubehagelig. Har også igjen 60 dager, så de blir nok lange hvis dette skal fortsette! Trenger nesten ikke spise før jeg blir stapp mett!! Har også fått svangerskapsdiabetes jeg..selvfølgelig.. Var vel det eneste som manglet hos meg..hehe (må syte litt).. Får heldigvis gått på do jeg da i motsetning til dere stakkars. Må være uutholdelig å ha det sånn i tillegg til alt annet.!

Lurer på gode råd jeg også, så er ikke til mye hjelp her men!! Du er hvertfall ikke alene om å føle deg sprengt og litt til :P

Vet det hjelper når samboern min stryker meg over magen en liten stund.. Jeg slapper mere av og det gjør ting bedre hvertfall =)

Skrevet

Kan man bruke klyx når man ikke er lengre på vei da? jeg fikk det på sykehuset for å sette igang riene mer. Og det funket.

Skrevet

Sviskesaft (ett helt barneglass), rosiner, druer og masse vann:-) Klarer å komme meg iallefall en gang på do i døgnet, inimellom to....O'lykke;-) Ellers er miniklyster greit å ha for å løsne "proppen". Lykke til!

Skrevet

Lag deg en kopp skikkelig sterk kaffe:) Det setter fart på sakene:) Lykke til:)

Ha en fin dag!

Skrevet

Hva om du tar duphalac i mindre doser, men flere ganger gjennom dagen? F.eks 3-4 ganger med 10 ml eller noe slikt? Ellers er jo svisker som noen nevner her en "sikker" vinner, samt ting med masse fiber, og å unngå søte meieri produkter da disse kan gjøre at man blir tregere i magen. :) Lykke til ihvertfall. :)

Skrevet

Åhh, stakkars deg! Kjenner meg igjen! Da vi var i Spania i sommer var jeg omtrent 30 uker på vei og fikk akutt forstoppelse, det var helt grusomt. Apoteket var stengt også, så det som hjalp var som noen skrev over her to skikkelig sterke kopper med kaffe. Sånn for en gangs skyld tror jeg ikke det er farlig med tanke på koffeinmengden. Gud, som jeg led (rakk å grue meg til å føde for å si det sånn), men det gikk da bra til slutt :)

Da jeg fødte sønnen min brukte jeg mini-klyx etter fødselen, det hjalp også veldig. Har pakket det i fødebagen denne gangen, tar ingen sjanser.... :)

Har slitt litt med tilløp til forstoppelse etter det også, men nå drikker jeg Biola hver dag og tror det hjelper. Har bare 6 dager til termin, så nå håper jeg snart disse plagene er over :)

Lykke til!

Skrevet

Nesten "godt" å høre at det ikke bare er meg som føler det sånn! Men jeg unner selvsagt ingen andre å gå slik :) Klarer ikke tanken på sviske smak i kjeften.. buuuææææhhhssssjjj..

Har kjøpt microlax, står at det er helt ufarlig å bruke for gravide og ammende!

Lykke til dere andre også! Godt vi vet at en løsning er i sikte.. BARE to mnd igjen , så er vi kvitt de meste plagene..

Tvi tvi

Skrevet

Biola med havregryn hver morgen har jeg tatt - funker fint med bommelom da:-)

I tillegg er Kiwi en fin ting, gjerne på ganske tom mage. Ta to i slengen du så skal du se;-)

Hvis ikke dette hjelper, kjøper du deg linfrø. Ta en spiseskje og svelg det med et stort glass kaldt vann.

I tillegg er det viktig å drikke mye.

Ganske sikker på at du vil merke en reaksjon fra magen innen 24 timer om du prøver dette. I alle fall med linfrø.

Og husk, bananer har motsatt effekt av kiwi.

Lykke til!

Skrevet

Kiwi eller mango på kvelden....neste dag kommer man seg på do.

Funker for flere jeg kjenner og meg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...