Gå til innhold

Noen som har fått kortisonsprøyte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg har hatt mange. I håndleddet og albuen. De er veldig effektive. Jeg reagerte forøvrig på en slik måte at jeg ikke kan ta det igjen, men legen sa det var svært sjeldent med slike bivirkninger. (vevet rundt forsvant og det er nå bare bein igjen under et tynt hudlag). Hva anbefaler legen deg da?

Jeg har ikke snakket med han nå, men for 2 uker siden sa han at dersom ikke Brexidol virket kunne han sette kortison. Jeg er litt skeptisk, men jeg var sykemeldt 10 dager og har np begynt i jobb igjen. Jeg vil ikke sykemeldes på nytt, og må vel derfor vurdere kortison. Vil jeg kunne fungere med en gang da slik at jeg slipper ny sykemelding?

Skumle bivirkninger du fikk da! Som sagt, jeg er speptisk!

Jeg har hatt litt vondt den dagen jeg fikk sprøyta, også ble det raskt mye bedre. Jeg har aldri trengt å være sykemeldt en dag etter jeg har fått sprøyte. De bivirkningene jeg fikk er som sagt veldig sjeldne, og skjedde først etter mange sprøyter. Jeg kjenner mange som har fått kortisonsprøyte med utmerket resultat! Mye av kritikken mot kortisonsprøyter er dårlig dokumentert. Jeg vil tro at det er ganske trygt siden legen anbefaler det, det er jo en ganske vanlig prosedyre:-)

Lykke til!

Annonse

Jeg har tatt flere. Både i håndledd, knær, albuer, skulder. Har også tatt i rumpa, som skal virke på hele kroppen, hehe.

Har også fått slik bivirkning som en her nevnte, at underhudsfettet og vevet forsvinner slik at man kjenner rett inn på benet. Dette skjedde med ene kneet mitt, men legene betrygget meg om at det kom tilbake. Det gjorde det også, men ikke før etter 6-7 år...

Ellers har jeg hatt veldig god effekt av de kortisonsprøytene jeg har fått. Spesielt de i knærne, albuene og skuldra. Det virker jo også rimelig kjapt, så du vil jo vite om de har virkning uten å gå og vente på det:)

Om du ikke har prøvd naprapat ville jeg absolutt bestilt en time. Jeg har kjempegod erfaring med det, de er rene trollmenn/damer i mine øyne. De har 6 års utdanning og vet virkelig hva de driver med!

Jeg sliter selv med en betennelse i benet som ikke vil slippe taket, jeg har vært gjennom to kurer med betennelsesdempende som ikke har tatt det. Legen min sier kortisonsprøyter ofte virker mot sin hensikt og er litt utdatert. Han anbefalte meg nå å prøve fysioterapi med ultralyd, er visst ikke alle fysioterapeuter som har det, men det er en behandlingsform som har vist supre resultater på betennelsestilstander.

Svigermor hadde en runde med ultralydbehandling på sin skulder/arm som hun hadde betennelse og hun skryter uhemmet. Er vondt der og da men fungerer supert.

Forsto det som at de sender ultralydbølger/elektriske impulser som slag mot det skadede området. På den måten lurer de kroppens eget immunforsvar til å sette alle kluter til det betente området og helbrede se selv. Har som sagt ikke prøvd selv enda, men fått nummeret til en av fysioterapeutene her i byen som driver med det og skal bestille time.

Har prøvd naprapat før, men er litt skeptisk nå siden det er så betent. Tror kanskje jeg skal be om henvisning til fysioterapeut. Har ikke hørt om ul-behandling, men kan jo spørre legen om dette når jeg ber om henvisning.

Jeg er ganske bra når jeg ligger helt i ro, men så snart jeg går litt eller sitter for mye er det så vondt at jeg ikke fungerer. Er derfor redd for at jeg ikke kommer unna en ny periode som sykemeldt. Er det da dumt av meg å be om å iallfall kunne jobbe gradert? Vil jeg kunne bli fortere bra om jeg er helt i ro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...