Gå til innhold

Har dere rutiner på dagtid? Å når kom de rutinene igang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini sover alltid kl 09 om kvelden.. og sover til neste morgen, kun amming noen ganger på natta.... men dagene er heeelt opp å ned.. med langsoving, korte dupper + +... 2 mnd... hvordan er deres dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er straks 6 mnd og hun sover omtrent 3 ganger om dagen. Vi har ikke faste klokkeslett på når hun sover, det kommer an på når hun sovnet dagen før osv. Hun er slik at hun sover nesten hele tiden når vi er på trilletur/kjøretur, så her varierer det mye.

Men sånn omtrent går dagene slik:

Mellom 07-09: Våkne fra natta

Mellom 10.30-12: Første blund på ca. 40-50 min

Blir ofte en liten dupp imellom dette også.

Mellom 14-16: Andre blund på ca. 20-30 min

En liten dupp omtrent kl. 5-6 på ca. 15 min

Sovne for natta kl. 19.30-20.00

Noen dager sover hun mer, andre mindre. De dagene hun sover mer sovner hun bedre for natta og sover også lenger om natta.

Skrevet

Gutten min legger seg mellom 8 og 9 hver kveld. Da våkner han igjen i 12 tiden for å ha mat. så skal han ha mat igjen mellom 3-4, av og til halv 5. Og så vil han stå opp kl 6. Da nytter det ikke å få han til å såve litt til :P mellom 9-10 tar han en ny blund på ca 20 min. Så er han våken til jeg legger han i vogna og går tur i 12-1 tiden. Da ligger han der i flere timer og sover, våkner litt inni mellom bare. Når vi kommer hjem er han våken til han skal legge seg.

Rutinene er ikke helt på plass enda, men begynner å se et mønster i døgnrytmen hans :)

Skrevet

Lille gullet mitt er snart 3 mnd gammel. Og jeg har ikke fått til noe spesielt god soverutine på dagtid. På kvelden sovner hun som en stein syv-halv åtte uten at jeg har kavd spesielt for å få til det. Sover da til ca sju-åtte på morgenen med et par nattamminger.

I dag for eksempel stod vi opp i syv tiden. Jeg la henne til å sove så fort jeg så tretthetstegn. Første blund hadde hun ca halv ti. Da sov hun en time. Deretter hadde hun en ordentlig god blund fra ett til halv fire. Men dette varierer fra dag til dag. Det er sjeldent hun sover mer enn 30 min i strekk på dagtid. Synes det er vanskelig å få noe rutine på dagsovingen altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...