mamamia Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 .. ved fryseforsøk? Jeg skal inn neste uke å sjekkes for fryseforsøk. Har to egg liggende på frys etter forrige forsøk for litt over ett år siden. Vi skal prøve på søsken. Jeg ammer fortsatt ettåringen litt. Dvs. litt kveld og innimellom en gang på natten. Fikk beskjed om at jeg måtte slutte å amme. Glemte å spørre hvorfor. Noen som vet?
MK73 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Det er noe med at hormonproduksjonen som følger av amming som i stor grad (men langt fra alltid) har en preventiv effekt - dvs det motvirker/kan motvirke de forsøkene man gjør ifbm IVF/fryseforsøk der man jo søker å legge forholdene i størst mulig grad til rette for graviditet. Husker ikke detaljene i dette, men det kan sikkert søkes opp på nettet, eller det er noen her inne som vet. ...tror jeg, i alle fall :-)
MK73 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Her finner du litt mer info: http://mammanett.no/kvinnehelse/prevensjon/fullamming_som_prevensjon
MK73 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Beklager, ser at den setningen ble særdeles dårlig og uforståelig, sånn er det når man gjør for mange ting på en gang. Poenget mitt er at amming har en viss preventiv effekt.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Jeg vetvertfall at amming gir deg lav østrogen produkasjon. dette kan være uheldig i forhold til ett forsøk tenker jeg. dette fordi man er avhengig av østrogen for at slimhinnene i livmoren skal bli tjykke nok. Ammingen kan da hemme dette
mamamia Skrevet 2. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2010 Huff kjennes litt dumt nå kjenner jeg. Jeg hadde sluttet å amme (babs ville ikke ha ved første mens), så jeg svarte ja når de spurte om jeg hadde sluttet. Så ville hun ha litt allikvele etter hvert. Jeg sa ikke noe om det når vi avtalte møte for neste uke. Tenkte at jeg ikke ammer mer enn litt max to ganger pr. døgn... og at jeg skal slutte til helgen - skal bort da. Men...lurer meg selv? Ødelegger hele greia jeg nå da kanskje...???
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 jeg vet ike om du ødelegger hele greia. Jeg vet heller ikke hvor lenge du må være uten amming før det er OK med forsøk. jeg ville ringt klinikken og sagt det som det var. Og dessuten så går nok medisinene over i melken, det vil du IKKE putte i barnet ditt
jons_gravid Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Hei. Som de under skriver er det fordi amming kan virke preventivt mht å bli gravid ved forsøk. Da vi hadde forsøk på Riksen sa de at det ikke spiller noen rolle hvor lenge du har holdt opp, bare du har sluttet helt. Forsøkte å snike ut et mer konkret svar, men begge jeg spurte svarte det samme, at det ikke spiller noen rolle. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå