Gå til innhold

Utendørs massasjebad, kan jeg bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en kompis av meg har fått utendørs massasjebad og jeg vil bade, men det står på badekaret at gravide ikke skal bade... Noen som vet hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kun gjelder med boblene på..? Har hørt at boblene kan virke stressende på babyen eller no sånt, kanskje på samme måte som vibrator... Ikke sikker. Men jeg har hørt dette jeg også. Vi har boblebad både ute og på badet inne, og jeg har ikke brukt noen av delene mens jeg har vært gravid. Ikke pga boblene, for de liker jeg ikke uansett (herlighet, det er jo så stressende - som å bli kokt og rista samtidig), men fordi jeg føler at det er bakterier nedi de hullene. Og det er kanskje ikke så gunstig å sitte oppi et kar med sånne boblebad-kjemikalier heller - som liksom skal fjerne bakteriene.

Jeg hadde nok latt det være :)

Skrevet

dem anbefaler ikke gravide å bade i varme bad/ta badstu etc, dem sier også det ikke er bra for gravide å ha høy feber, så det har nok noe med å gjøre at det blir for varmt for barnet! men så lenge du ikke bader i høyere grad enn 37 grader burde det vel gå greit?

jeg ville spurt jordmoren min om jeg var deg :)

Skrevet

Ja det stemmer det - det var det med temperaturen også. Kanskje viktigste "faren" dét, vil jeg tro.

Skrevet

Man skal ikke i boblebad grunnet faren for blodtrykksfall og infeksjon.

Spar det til du har fått ut babyen :)

Skrevet

Takk for svar:-) har ikke badet i det enda, men det frister... Jeg får ha det til gode:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...