Gå til innhold

Forberedelser til inseminasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å dra til Danmark for å få oppfylt mitt høyeste ønske: Å FÅ BARN :)

Dette blir ikke før om ca. et år, så jeg har litt tid å forberede meg på ;)

Lurer på om dere som går/har gått gjennom det kan fortelle litt om hvordan man forbereder seg til dette?

Tar man først kontakt med klinikken, eller må man til legen for å ta tester og slikt først?

Og underveis i prosessen?

Hva med når barnet er født? Hvordan gjør man med skjemaer og slikt som skal fylles ut i forhold til farsskap?

Håper noen vil dele sine erfaringer med meg (og andre).

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med klinikken du ønsker å benytte, få oversikt over priser og hvilke prøver du må ta på forhånd. Så går du til lege og får tatt de blodprøvene som må tas, regn med at du må forklare hvorfor.... hvis ikke blir nok legen litt urolig for deg :D Snakker om HIV, hepatitt etc.

De fleste klinikker har et dokument på hjemmesiden sin som du kan laste ned. Her får du vite alt om prosessen, forberedelser og hvordan selve inseminasjonen foregår.

Deretter må du gjennom en journalsamtale med klinikken. Dette koster noen kroner og kan tas over telefon. Man snakker da litt om hvilke forventninger man har, om man har tenkt over dette at barnet en gang spør etter sin far og hvordan man tenker at man skal gripe an den problemstillingen, man får lite litt om statistikk etc. etc.

Ta ting litt pø om pø og vær forberedt på at ting ikke alltid nødvendigvis kommer til å gå lett. Du lærer litt etterhvert.

Lenger har ikke jeg kommet i prosessen. Er noen skjema man må fylle ut etter fødsel, men vet ingenting om dette.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk!!

Da vet jeg allefall litt mer :)

Skal absolutt sjekke ut litt forskjellige klinikker for å sette meg bedre inn i "prosessen" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...