Mummy2be´med to tette:p Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Tenkte å ta med vogna vår, da må jeg vel kjøpe sånn sak til å ha den i på flyet.. Men hva trenger vi ellers? noen som har tips eller erfaringer med å ha baby med til syden? det er ca 20-22 grader når vi reiser. Jeg fullammer. (Turen er allerede bestilt, så jeg er ikke interessert i å høre sure kommentarer om at det er teit å ta med så lite barn på tur:)
Hanna30 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Hva er det med systemet her? Svarte på denne posten for sikkert et par timer siden, står at jeg har svart, men får ikke opp svaret mitt? Eller er det bare jeg som ikke ser det? Skrev ganske mye, så surt at det bare blir borte.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Vi var i Tyrkia i september da datteren vår var 4 mnd. Der var det 30 grader, og det gikk greit, så 20-22 er jo ihvertfall ikke ille. Du må ikke kjøpe Prampack (hvis det var det du tenkte på), du enten får eller kjøper pose for kr 50,- til å ha vogna i ved innsjekkinga. Prampack koster jo 1500 kr, så det lønner seg jo bare hvis du reiser mye med fly. Vi tok med trille med full liggestilling istedenfor bagvogna, men det er jo opp til hver enkelt. Datteren vår var allerede da survete for å ligge i vogna og ikke se noe, så det hjalp å kunne sette henne opp litt f.eks. da vi spiste. Men det er jo forskjellig fra baby til baby. Ellers så er det lurt å ha på solkrem selv om han er i skyggen hele tida. Og vi badet henne i bassenget et par ganger hver dag, men der var det jo 30 grader, så det er jo ikke sikkert det er "nødvendig" på Tenerife. Og pakke med bleier legger du under vogna når den sendes, så slipper du å oppta plass i kofferten. Babybjørn er kjekt å ha på reisen, ellers tror jeg også man kan ta med vogna helt fram til gaten, men det turde ikke vi ta sjansen på. Og fullamming er jo helt supert, det letter masse stress med koking av vann og flasker. Dere må ha en super tur, jeg er misunnelig:)
Turbojenta og lillesøster Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Hvis du skal ta med egen vogn så husk at det er et sant H... å få igjen penger for ødelagt vogn hos flyselskapene hvis du ikke har pakket den godt. Plastsekker som man får kjøpt på flyplassen godkjennes ikke som skikkelig innpakning slik som PramPack blir. http://www.prampack.no/index/ Men jeg ser for meg at vogn med eventuell hardbag kanskje blir litt for stor for denne? Har ikke forsøkt så vet ikke men er vel kanskje lettest å sette på sportsdelen for turen og heller legge ned sittedelen i liggestilling, en hardbag tar jo massevis av plass.
Vimse + gullene Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Heldige dere! turen blir nok super. Selv har vi tatt city cross med city bag i prampack og det gikk kjempefint! Valgte å ta med vogn sånn at barnet kunne sove i den om natten, god skjerming for vær og vind ol. Anbefaler prampack hvis dere skal fly litt/tenker å bruke til flere barn. Kjempepraktisk. Og med 4 hjuling er det bare å rulle sammen å legge under vognen på flyplassen og trille av gårde. Om dere får ta vogn til gaten varierer veldig fra flyplass til flyplass. Vet at det ikke går på flesland og gardermoen, derfor kan bæresele/sjal være greit etter innsjekk. Ellers kan det være greit å ta med håndsprit og vaskemiddel i tilfelle dere får behov for å vaske klær til barnet underveis. Bleier er 3 ganger så dyrt i Spania, så kan være greit å ta med. Go tur
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 3. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2010 Tusen takk for svar dere:) Må jeg ha eget pass til lillegutt? eller noe annet bevis for hvem han er, eller at han er "vår" gutt??
Vimse + gullene Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 pass må de ha ja! og passbilde kan du enten ta selv og klippe til, eller ta i fotobutikk:) ta med pappaen(begge må møte) og fødselsattest.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 3. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2010 hvor er det man går for å få utskrevet passet da? politistasjonen? er jo helt blank på dette jeg=)
Vimse + gullene Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 politistajonen er stedet! er noen ekstra småting å tenke på når man skal ut og reise med nytt familiemedlem:)
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 4. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2010 Hva gjør man på flyet forresten? sitter barnet på fanget? og hva med bilstol? har man det med seg? vi skal jo ta buss fra flyplassen og til hotellet..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 På flyet må du ha babyen på fanget. Men det gikk veldig greit når vi reiste. Vi tok ikke med bilstol, hadde henne på fanget i bussen. Litt på kanten kanskje, men mange gjør det når de skal på syden-tur. Men du kan jo ta det med, men det er ikke sikkert det er setebelte å feste det i på bussen men...
Vimse + gullene Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 du kan ta med bilstol, men de er ganske greie om du får bruke den på flyet uten å ha betalt for sete. men noen ganger er man heldig. er praktisk i bus/taxi, men er også litt styr å dra på. vi har busset med baby i bæresele. føles litt tryggere enn kun i hendene. men nå sitter jo ikke små barn spes trygt i busser hjemme heller da...
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 4. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. november 2010 oki.. da lar vi bilsetet være igjen hjemme:) tar heller med babybjørnen! takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå