Gå til innhold

To tette?

Biola:) Mamma og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi har en nydelig sønn på 8 måneder som vi koser oss masse med, og av en eller annen grunn tenker jeg allerede på nummer to. Er jeg helt på jordet?

Jeg vet at det bare blir halvannet år mellom de om vi blir gravide nå, og det er kanskje litt for tett? Til tider syns jeg det er slitsomt med baby, (som jeg regner med de fleste syns?) men stort sett er livet perfekt som mamma. Samboeren min er også litt inne på tanken om å få en liten til.

Men så er det dette med jobben da. Jeg får jo knapt jobbet noen måneder før jeg da eventuelt skal tilbake i permisjon. Ikke helt gunstig, men i Norge er vi så heldige at det går bra:)

Kan noen være så snille og dele erfaringer og meninger på dette punktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Les tråden min litt lenger ned her. Fått mange fine svar der. Vi er mange som har lyst på to tette. klem

Skrevet

Vi har ca halvannet år i mellom våre småtasser :o) Anbefales :o)

Har vært heldig og hatt to fine svangerskap. Har sluppet unna alt som heter kolikk, magevondt for begge babyene etc også og det gjør det jo helt klart enklere da..

Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt om dette med to tette. Skal man kun ha to så kanskje man "orker" det. Og hvis man bor litt landlig så kanskej det er en fordel i forhold til lekekamerater, men for vår del så kommer vi ikke til å satse på to tette. Vi bor i byggefelt og har verdens skjønneste og snilleste lille snuppe (naturligvis :-) ), men hun kommer til å få mange å leke med rundt her og derfor vil jeg la henne ha todlertiden for seg selv. Jeg vil dessuten ha den muligheten til å kose meg med babyen mens de er små. Har en nabo med to tette og hun synes de er for tett, ikke pga arbeidet med de eller at de er krevende, men hun føler ikke hun fikk kost seg med de i babytiden og den eldste har også vanskelig for å forstå at mamma må ta babyen.

Men hver sin lyst! Lykke til hvis du går for nr.2

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger, alle 3:)

Jeg fikk noe å tenke på når jeg så svaret fra deg, EgG, fordi jeg også bor i et stort byggefelt, med mange i samme alder som min. Jeg også vil at han skal få være mamma og pappa sin lille baby lenger enn halvannet år, egentlig. Og vi har absolutt ikke dårlig tid, da vi begge er i midten av 20-årene. Da er det sikkert ikke så dumt å vente et år eller to til:) Det blir sikkert vel så stort å få en liten baby til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...