Gå til innhold

Har deres barn facebook? Hvilke alder synes du er passende

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å få sin egen facebook profil??

Sønnen min kom nokså sinna hjem fra skolen idag. Over halvparten av klassen hans har nå facebook. Jeg har sagt nei. Han er 11 år. Er jeg for streng?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ingen aning. Men har søkt på facebook, og det stemmer at mange av hans klassekamerater har profil der.

Skrevet

Det er ingen aldersgrense på Facebook, i hvert fall ikke i praksis. Facebook sjekker jo ikke identiteten til folk som registrerer seg der.

Skrevet

De opererer jo med 13-års aldersgrense, og den synes jeg man skal overholde. Den er der for en grunn.

Skrevet

Nå er eldstegutten min bare 6,5år, så vi har forhåpentligvis noen år igjen før vi får den diskusjonen i hus.

Synes at det tidligste det er greit er når de er 13år, altså starter på ungdomsskolen. Men jeg kommer til å kreve å ha passordet til det og alt annet på nett til de er 16år. Og det skal en dialog til og de må følge noen regler for å få lov til å bruke dataen i utgangspunktet.

Her kommer fordelene med å være ung forelder inn, vi bruker alt selv og det er vanskelig å snike seg forbi oss! Har avslørt en tenåring i familien som hadde to profiler på facebook nå nylig. Den ene hadde mamma`n passordet til, den andre viste hun ikke om og det var den som var mest i bruk.

Annonse

Skrevet

Jeg synes også 13 år er grensa. For å kunne opprette profil der, må man si at man er 13 år eller eldre. Hvis det er yngre barn der, så har de jukset med alderen.

Når siden ikke norsk gjelder ikke norske regler. Data tilsynet i norge har utalt at hadde siden vært norsk ville det vært 16 årsaldersgrense.

Oppforderer alle foreldre til å ta dette opp som en sak på foreldremøte, siden det er vanskelig å si nei når alle andre har. Kanskje mange foreldre ikke vet at barna er der, eller de gir f... slik som mamman til min stesønn og han er bare 8 :s

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dattra mi på 6 år har facebook-profil! :o) Nå skal det sies at den er opprettet ene å alene for å spille de meningsløse spilla som florerer der. For å si det sånn, jentungen gikk lei like fort som jeg :)

Når det en gang blir slik at hun skal ha facebook for facebook'n sin del, så blir det en annen dans.... må holde seg til aldersgrensa!

Skrevet

Min gutt er 11 år. Dei er 20 stk i klassen. Og det er ca 14 stk som har

facebook. Jeg har sagt nei til min gutt. Men har dårlig samvittighet.

Her legger dem ut ting som skjer på fritidsklubben og hvem som blir med på det. En åpen gruppe. Hvem som helst kan gå inn å se hvem som skal på arrangementet, og det kan jo virkelig misbrukes av uvedkommende med uærlige hensikter.!

Skrevet

Syns elleve år er for tidlig... Min gutt er også 11, hadde ikke vært aktuelt her hvis han hadde spurt, selvom mange i klassen hans har det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...