Gå til innhold

Trenger råd. Skal ha soverom i stua.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart flytte med to barn til en leilighet som har to soverom. Jeg har kommet frem til at barna bør få ha hvert sitt rom, og at jeg bør sove i stua. Lurer veldig på hvordan jeg skal få til dette. Hvordan bør jeg løse det? Har tenkt på flere muligheter, både sovesofa, høy køyeseng (sånn med bare en seng høyt oppe) og å bruke oppredd seng som sofa.

Finnes det sovesofaer som er så bekvemme at man kan sove idem hver natt? Hvor får man tak i høy køye (dobbeltseng)?

Har noen noen råd? Er ikke veldig begeistret for denne løsningen, men ser ingen annen mulighet.

Skrevet

Jeg ville glatt latt ungene delt romt og tatt det andre soverommet selv

Skrevet

Jeg hadde kjøpt høy køyeseng, satt klesskapene dine under og monter forheng forran så du slipper å re opp hver dag. Da har du jo også din egne lille krok.

Slik seng finner du billig på IKEA, vi har selv Tromsø til eldstemann og den går fint til voksne også.

Det finne også gode sovesofaer som egner seg foir daglig bruk, men da er du avhengig av å re opp hver dag, samt at disse koster en del mer.

Skrevet

Men det går ikke. Har en jente på 12 og en gutt på fire. Jenta trenger å få ha privatliv, særlig på et nytt sted der hun skal få nye venner. Greit å ha et rom som er bare henens å kunne invitere dem til. Og det er av flere grunner ikke gunstig at jeg skal dele rom med fireåringen.

HI

Skrevet

Fant ikke slik køyeseng i Ikea-katalogen, jeg? I alle fall ikke dobbeltseng, og det må jeg ha. Satser helst på en sovesofa (skapene får stå på barnerommet, vi må jo også ha stueplass), betaler gjerne ekstra for det. Men hvor kan jeg få tak i en slik? Altså en som er virkelig god å sove i?

HI

Skrevet

Jeg ville tatt en runde i butikker og prøvelagt sovesofaer, og finne en veldig behagelig en. Gjerne en med oppbevaring av sengetøyet oppi, sånn at du kan gjøre om fra sofa til seng i en håndvending:)

For deg alene går det helt greit å sove i stua, skjønner godt at du prioriterer rommene til barna. Men jeg ville uansett satset på sofa fremfor oppredd seng / køyeseng. Stua er jo et sted hvor du har gjester, og hvor hele familien tilbringer mye tid, så det er viktig at det ser ut som ei stue og ikke et soverom:)

Skrevet

Jeg er enig med deg, vil helst ikke at stua skal se ut som et soverom på dagtid. Men bor nå ganske usentralt, så er ikke bare-bare å gå i butikker - det krever lang reise (og jeg har ikke bil). Greit å vite noe om hvilke butikker jeg bør prioritere, drsom noen har tips, altså.

HI

Skrevet

Sovesofaspesialisten.no har veldig mange fine og komrtable sovesofaer. Gode i sitte i og og sove på :)

Skrevet

Finnes det, altså? Takk, skal ta en titt! :)

HI

Skrevet

Da tror jeg jeg ville kikket hos de "store": Ikea, Bohus og Skeidar.

Men de bed-inside sofaene fra den nettsiden du fikk tips om så jo kjempefine ut, og med ordentlig madrass, det er jo et stort pluss når den skal brukes daglig.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg skal også flytte og har en rom problem.

Huset har tre soverom og jeg har tre barn. Jeg løser det med at de to tenåringene får hvert sitt og jeg og min 5- åring deler rom...Hun sover best sammen med mammaen sin uansett;))

Gjør det sånn foreløpig så får vi se det an etterhvert;)

Skrevet

Se deg om i nettbutikker, Ikea, Bohus, Møbelringen, Skeidar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...