junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg har en sønn på 4,5 mnd og er nå gravid igjen:) Det var en gledelig nyhet og de kommer til å få masse glede av hverandre selv om det sikkert blir slitsomt en god stund:) Flere i samme situasjon?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Yngste ann var 10 mnd da jeg fant ut jeg var gravid igjen. har en datter som snart blir 4 år . Er snart 11 uker på vei denne gang. Kort å greit får jeg 3 barn på 4,5 år
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2010 Oj, da har du stått på Da regner jeg også med at du vil anbefale å få dem tett? Litt usikker på hvor slitsomt det vil bli, men det går seg jo til:)
07+10+11 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg er i uke 11 med nr 3. Denne babyen blir 13 måneder yngre enn nr 2, og jeg får 3 barn på under 4 år.
idamamma-00 Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Hei! Jeg har ei jente på 7mnd, og har akkurat oppdaget at jeg er gravid igjen.. Vi hadde tenkt å få de tett, men ikke så tett... Det blir 15 mnd imellom dem. Kjente at jeg ikke var klar til å tenke på hva jeg kan spise, ikke spise, drikke, folat,, kvalme, tretthet, gravideklær osv. helt ennå. Vi tok den testen i går, så er fortsatt veldig i sjokk, og kjenner at jeg ikke helt klarere å glede meg over det - ennå! Beundrer deg som har planlagt det sånn, og som klarer å se det positive og være glad. Det kommer helt sikkert til meg også. Tar veldig gjerne imot noe positive tanker fra deg;)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Hos meg vardet ikke planlagt at det ble sånn. kan egentlig ikke bli gravid og har slitt veldig med det. Fikk første jenta etter 2 års prøving desember 2006. begynnte å prøve januar 2007 fordi vi visste at det kunne bli vanskelig. Ble gravid etter 2,5 år med prøving igjen, jente nr. 2 kom november 2009. Har ikke gått på prevansjon, men jaggu ble jeg gravid av meg selv. Så det blir 16 mnd mellom siste og andremann. Jeg ser ikke noe negativt i det. Vi har barn som ikke sover på natto. jeg har dermed funne ut at det er like grei tå få de sammlet, er jo våken likevell. Så kan vi få såve litt senere i stede for å starte på nytt med nattevåke igjen
mamma_x_3 Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 elste her er nyrlig fylt 4 år, yngste er 15 månder og jeg er 4+2 å¨vei med nr 3. de er jo ikke så tette da, men nr 3 var ikke planlagt på en god stund enda, men men h*n er hjertelig velkommen uansett! så her blir det 3 barn på litt under 5 år og jeg selv vil bli 25 år og 3 barns mor!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 da er vi ikke så helt ulikt hvis du ser oppforbi, berre at mine er tettere. jeg er selv 24 år. Fyller 25 år to mnd etter at tredjemann kommer:)
cathoz Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Hei hei! Jeg er i akkurat samme situasjon,er 11 uker på vei og det blir 12 mnd mellom. Dette er nr 4 så her blir det jammen litt å henge fingrene i! Den siste her var ikke planlagt og vi tok angre pillen da vi hadde et uhell men den beit ikke på denne spiren så da er det vel ment to be;)
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. november 2010 idamamma00 Da må du bare tenke at dette blir bare for en peiode. Barna kommer til å få såååå mye glede av hverandre, og du vil senere kunne slappe mer av fordi barna vil aktivisere hverandre:) Du slipper to bleieperioder, bedre å ha to bleie barn så ferdig istedenfor å ha bleiebarn i 3 år og når han endelig er ferdig må du starte på nytt. Det er mer kvialt å starte på nytt hvis man venter for lenge. Dette kommer til å bli så bra, nå har du en på 7 mnd som tar opp all din tid så den graviditeten kommer til å gå så fort, du kommer ikke til å rekke å bli plaget av den:) Plutselig er terminen her og du forstår ikke hvor de 9 månedene har blitt av:) Vi har masse å glede oss til, når sjokket har lagt seg kommer gleden og vips så er du tobarnsmor:)) Gratulerer så mye og masse lykke til:))))
Lykkelig guttemamma+spire;) Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Gratulerer til dere alle som har spire imagen;) Hvis alt går bra blir det tre barn på under 3 år Har 08+09 barn, venter nå ny baby juni 11;) Jeg og mannen gleder oss til en herlig og travel tid, selv om nr 3 ikke var planlagt
idamamma-00 Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 junigutt2010venterjulibarn2011 Tusen takk for oppmuntrende og fint svar!!! Har lest det mange ganger, og føler det hjelper å vite at det er andre i samme situasjon som faktisk er glad og klarer glede seg over det som skjer. Det er kanskje veldig mye hormoner ute og går her også, men det blir mange tårer iløpet av en dag.... Det var ikke sånn jeg hadde tenkt akkurat nå, så trenger nok et par uker på å venne meg til tanken. Du har selvfølgelig helt rett, det er bedre å bli ferdige nå når vi står i det, enn å vente for så å begynne på nytt. Hadde sikkert ikke vært noe særlig lettere å bli gravid om 6 mnd f.eks (selv om jeg innbiller meg det nå) Og de to gullene vil få veldig mye glede av hverandre, og har alltid en lekekamerat i hus;)) Jeg kvepper til mange ganger daglig når jeg kommer på det. I går møtte jeg en som var høygravid på en babybutikk, og jeg ble fysisk kvalm av tanken på at snart skal jeg gå sånn igjen. Jeg hadde et fint sv.skap sist, er bare ikke klar for å gå gjennom det helt ennå. Jeg er allerede zombie trett og småkvalm... Hvordan er formen din? Gikk det fortsatt greit med amming eller reagerte den lille på melken? Jeg merket faktisk at min reagerte på melken for ca 3 uker siden, og tenkte tanken, men skjøv den bort. Det var bare et par dager hun liksom ikke helt visste om hun ville ha eller ikke, så gikk det over. Lykke til til deg også, så "snakkes" vi sikkert her inne av og til;)
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 4. november 2010 Nei det er dessverre ikke alltid ting går etter planen, men det går seg til:) Jeg er foreløpig heldig for jeg kjenner ingenting, håper det forsetter, slik at jeg kan forsette å trene og holde meg i form, noe jeg ikke orket/gadd forrige svangerskap. Jeg mistet melken min veldig tidlig, jeg har ikke ammet på nesten 2 mnd. Du venner deg nok snart til tanken, vi "snakkes":))
trønderknøtt Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Gratulerer til alle sammen!! Har en på 3.5, en på snart 10 mnd og er 5+5 uker på vei med nr 3 no:)) har vent oss til tanken no så gleder oss masse!
Kjærlighet <3 Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Hvis spiren i magen holder seg der helt til juli så blir det min 5. fødsel på 6,5 år :-p Mellom nummer en og to er det 1 år og 4 mnd Mellom nummer to og tre er det 2 år og 3 mnd, desverre fikk vi ikke beholde henne. Mellom nummer tre og fire ble det 1 år, så dermed er det altså 3 år og 3 mnd mellom nummer 2 og 4. Mellom nummer 4 og 5(!) blir det 23 mnd ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå