Gå til innhold

Hvordan få tilbake mensen fort for å bli gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man kan få mensen tilbake? (ønsker å bli gravid igjen fort...)

Jeg fullammer, men lillegutt får morsmelk på flaske innimellom når jeg skal ut en lengre tur.

Noen nevnte en gang at man kunne prøve å pumpe seg mye, fryse ned for så og amme mindre i en periode å gi flakse i stedenfor. Noen som har prøvd, og fungerer det? Hvor mange uker etter fødsel kan man evt. begynne å prøve? Hvor mange amme-måltider bør man hoppe over?

Så lenge lillegutt synes flaske er greit og det er morsmelk han får ser jeg ikke noe problem i forhold til han, men jeg er redd for noen ting - Hva om melkeproduksjonen går ned så mye at det ikke blir nok? Kan jeg øke ved å pumpe mellommåltidene?

Hva om han ikke vil ha pupp etter å ha fått så mye flaske?

Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mensen (med èn gang) da jeg begynte å amme bare 1 gang på natten, samt trappet ned ammingen på dagtid og begynte med fast føde. Dette var ikke frivillig, så kan jo ikke akkurat anbefale det :-( Men sånn er min kropp i alle fall. Og ja, melkeproduksjonen går gradvis nedover.

Skrevet

dette her er sikkert ikke et bra triks... ;( og anbefales ikke.

men jeg har vært dårlig i helga, og jeg tok ibux (nei, amma ikke da)... og så kom jaggu mensen etter litt pille-spising.. det var uventa ja! :)

jeg er 80% sikker på at mensen kom av ibuxen (blodfortynnene).

Lykke til med prøvingen... vi prøver vi også :-)

Skrevet

en ting til.

Amming er den dårligste prevensjonen! Veldig veldig mange blir gravide når de ammer da de ikke går på noe prevensjon :)

Skrevet

Husk!

Du trenger ikke få tilbake mensen før du blir gravid igjen så lenge du har eggløsning:)

Lykke til!

Skrevet

Hei. med de 2 første fullammet jeg i mange mnd og det tok 1 år før mensen kom tilbake. Denne gangen gir jeg mme i tillegg til mm og fikk da mensen tilbake (lett mensen som var brunaktig) etter under 3 mnd. Merker at den er på vei igjen nå og da er det fullt kjør etterpå hehe.Han er nå snart 4 mnd.

Skrevet

Så lenge mensen ikke er tilbake er det vel kroppens måte å si at den ikke er riktig klar for en ny runde...? Uansett lykke til :-)

Skrevet

Ja det anbefales ikke med SÅ tette svangerskap selvom man føler seg i fin form igjen. Det er er ganske stor påkjenning for kroppen(både svangerskap og fødsel), så ville nok ventet litt til, men det går jo som regel veldig fint da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...