Gå til innhold

Manipulere mensen tilbake ved hjelp av amming?

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hvordan man kan få mensen tilbake? (ønsker å bli gravid igjen fort...)

Jeg fullammer, men lillegutt får morsmelk på flaske innimellom når jeg skal ut en lengre tur.

Noen nevnte en gang at man kunne prøve å pumpe seg mye, fryse ned for så og amme mindre i en periode å gi flakse i stedenfor. Noen som har prøvd, og fungerer det? Hvor mange uker etter fødsel kan man evt. begynne å prøve? Hvor mange amme-måltider bør man hoppe over?

Så lenge lillegutt synes flaske er greit og det er morsmelk han får ser jeg ikke noe problem i forhold til han, men jeg er redd for noen ting - Hva om melkeproduksjonen går ned så mye at det ikke blir nok? Kan jeg øke ved å pumpe mellommåltidene?

Hva om han ikke vil ha pupp etter å ha fått så mye flaske?

Gode råd?

Fortsetter under...

Dersom du skal ta 'ammepause' så lenge at du får mensen tilbake så er det nok lite sansynlig at det er noe særlig melk å finne etterpå. For noen fungerer det å øke ved pumping,men slett ikke for alle. Det er heller ikke usansynlig at han da er så vant til flaske at brystet ikke er veldig intressant lenger.

Så dersom du egetlig ønsker å fortsette å amme, så er det nok ikke så lurt...

Har lest noen tips om akupressur man kan gjøre selv for å få tilbake mensen, men finner dem desverre ikke igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...