2010 Mammaen Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Hvor lenge ligger deres baby for seg selv på gulvet el.lign? Tenker da på å leke med lekene sine eller under babygym? Min lille gutt vil IKKE ligge for seg selv. Han kan kanskje en gang for dagen ligge i 10 minutter, men resten blir det kanskje 1 minutt før han sutrer og vil opp (tar sit-ups på gulvet.... hehe). Det tar lang tid før han gråter, men jeg orker ikke høre på sutringen så lenge så tar han opp. Kan ligge litt lengre på gulvet hvis jeg ligger der med han. Ellers må jeg bære han, ha han på fanget, kose hele tiden (han har blitt veldig til å klemme i det siste). Veldig vanskelig enkelte dager å få laget middag og gjort husarbeid. Det eneste jeg får gjort er støvsuging. Da ligger han alltid helt stille... Hvordan er deres små?
Blomsterpiken og tullene Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Tuppa mi på 4 mnd kan ligge over en halvtime og "leke" og jabbe. Begynte veldig tidlig med å legge henne på gulvet, slik at hun ble vant til å være litt alene. Hvis hun er våken under middagen setter vi henne i vippestol ved siden av oss ved middagsbordet. På magen får hun ligge til hun sutrer og blir sliten, ligger da kanskje 5-10 min. Har ikke så mye råd å gi deg, kanskje du kan prøve med vippestol, da kommer han litt opp og får se mer Litt vittig at han er stille kun når du støvsuger, da
Grateful mom Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Sånn hadde vi det med forrige også, utrolig slitsomt! Dessverre tok det ikke slutt før hun begynte å krabbe og komme seg rundt på egen hånd. Fram til da ble babybjørn brukt mye syns jeg å huske Noen bare er sånn, andre absolutt ikke. Noen blir også litt bortskjemt en periode og forventer å bli med på alt. Det er vel en kombinasjon kanskje? og noen barn er bare så nysgjerrige at de må få med seg alt..
velsignet med to Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jenta vår på 4 mnd kan ligge lenge alene å kose seg under babygymmen sin, ganske greit det :-) Men storebror var ikke lik, han har aldri villet vært noe særlig alene, først når han bikka 2-2.5 år har han vært for seg selv å lekt, sett i bok e.l., først korte perioder og lengre og lengre etterhvert. Blir tungvindt i lengden med "slike" barn, men jeg tror noen bare er sånn, de vil ha mer selskap hele tiden og er veldig kontaktsøkende.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Vår er 4,5 mnd og er en selvstendig type. Han kan ligge lenge alene på gulvet eller i lekegrinda, så lenge vi titter på han og snakker litt til han innimellom. Jeg har også fra dag 1 gått bevisst inn for å ikke vende han til å sitte på fanget vårt, jeg går heller ned til han. Så jeg har en liten bærbar matte som han ligger på i stua. Den tar jeg gjerne med inn på kjøkkenet når jeg lager middag eller på badet når jeg dusjer. Da ligger han slik at jeg kan følge med på han og han ligger å trener på å rulle rundt, "snakker" litt og biter litt i lekene sine. :-) Vi har så og så aldri brukt vippestolen, da jeg tenker at så lenge han trives på ryggen, så er det det beste for den motoriske utviklingen. Men barn er forskjellige, jeg var en selvstendig type jeg også, da jeg var liten! :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Gutten min på 7mnd er veeeldig flink til å aktivisere seg selv:) Var ikke det til å begynne med,da måtte jeg bære rundt på han hele tiden. Noen dager er fortsatt litt sånn,men det er helt greit: Noen dager trenger han mer kos enn andre. Men som regel kan han ligge flere timer i grinda si:) Kjefter og prater med lekene,men ikke noe sutring som regel:) Men om du prøver å "ignorere" sutringen hans litt,kanskje han skjønner at han ikke oppnår noe ved å sutre og etterhvert ligger lenger av gangen? Min er veldig trassen når det kommer til å ligge på magen. Det går helt fint i noen minutter, men så begynner han å bli sliten. Og i steden for å bruke krefter på å snu seg selv over på ryggen, ligger han å sutrer til mamma kommer å snur han. Vi jobber litt med det om dagen, å ikke snu han. De er smarte små personer. De skjønner at "Hvis jeg bare sutrer litt, så kommer mamma å hjelper meg".. Prøv å overhør han litt å se om det hjelper:) VET det er vanskelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå