Gå til innhold

Noen som kan anbefale en fin og god søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tittet litt, men syns de fleste ser så spede ut med små hjul. Noen erfaringer?

Det blir 13 mnd mellom barna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teutonia sin S4 er helt super. God plass i den og du kan velge om du skal ha barna mot eller med kjøreretning. Den ene kan sitte og den andre kan ligge. Og så har den fire hjul der de foran er svingbar. Jeg var i allefall storfornøyd. Men ser for meg at den ikke går inn i alle biler uten å ta av hjul. Vi har caravelle så jeg bare kjørte den rett inn..

Skrevet

Ta en titt på easywalker duo. Mine er like tette som dine barn, og jeg har vært superfornøyd med denne. Baggen er ganske lang, god plass i sportsdelen, eldstemann på 98 cm sitter enda fint i den. Den har fantastisk trillkomfort, og tar ikke så stpr plass i bilen. Den er smal nok til å komme inn alle dører.

Skrevet

Kommer vel an på hvordan dere vil bruke den da, er ganske forskellig ang. vekt og str. osv.

Vi landet på en brukt GT siden vi ikke fant den "perfekte" vogna... Vi er fornøyde, bortsett fra dårlig kalesje i (både regn/uvær og sol kommer litt for lett til syns vi- men har kjøpt en sort universell rengntrekk som jeg har satt på ekstra borelås så får tettet fronten bedre, så går greit). Meget god å trille, lett å legge sammen.

Meen tips til hva du bør tenke på før du handler:

-Bredden: Bør kunne tas inn dit du tenker å oppbevare den, og komme inn dit du vanligvis "vanker". Ikke alle bredere vogner øker sittekomforten, sjekk bredden på SETENE også, ikke bare hele vogna...

-Lengden på ryggen- noen vogner er særs kort i ryggen, og kan ikke brukes ut vogn-tiden, noe som ofte vel er ønskelig om man har to tette og kjøper en slik..

-vær og vind: Fant selv ut at de fleste hadde for dårlig kalesje, de som hadde god kalesje var tunge eller hadde andre ulemper for vår del. Regntrekk i sånn gjennomsiktig plast ble for tett for oss, går vel greit med en unge inni men med to barn ble det så tett og fuktig at vi fort valgte å kjøpe et sånn sort universaltrekk istedet....med bedre lufting.

-vekt: Som andre vogner: skal den ut og inn av bil ofte er lettvektere å foretrekke.

-Antall hjul: Tre (store) hjul bedrer nok kjørekomforten veldig, en enkelvogn med fire faste hjul må løftes ved hver sving- med to i en slik vogn blir man fort sliten i armene.. forhjulene må uansett ikke være faste, men kunne være bevegelige, uansett antall hjul.

-Hvordan tror dere eldstemann kommer til å reagere ved å skulle sitte ved siden av babyen? Vanskelig å vite såklart, men i vår vogn har han lett tilgang, noe som ikke er noe problem her, men noen krever mer "adskilte" seter- så minstemann ikke blir plaget av eldstemann som "krafser":)

-noen vogner er mere "tvillingvogner", dvs. kjekke for to like store barn første leveår men for liten til større barn... sjekk hvor mange kilo den skal tåle, og at den ellers er stor nok ut vogntiden..

Hmm.. det jeg kom på i farten:) lykke til i valg av søskenvogn:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...