katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Sønnen vår er nå snart 4 mnd og trodde at det skulle holde med han (vi har 2 tenåringsbarn hver fra før), men vi har tenkt frem og tilbake mange gng og kommet frem til at det hadde vært kjekt med et gjevngammelt søsken som han kan vokse opp sammen med. Pga alderen våres (jeg 34 og han 46) ønsker vi å prøve så fort som mulig i tillegg til at de kan få mye glede av hverandre. Blir også da ferdig med småbarnsperioden raskere selv om vi vet det kommer til å bli tøft. Noen med erfaring fra før eller prøver på 2 tette? Klem fra meg.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Vi har en sønn på 4,5 mnd og jeg er nå gravid igjen:) Jeg tenker også at de vil få mye glede av hverandre, selv om det blir slitsomt til å begynne med tror jeg det går seg til og at det er verdt det:)) Jeg blir snart 37 og følte litt på det med alder også, ville ikke vente i 2-3 år til, så nå blir det to tette på oss:) Tror det blir veldig mye glede med to tette:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2010 Gratulerer så masse! Ja det er akkurat slik vi og tenker. Så vet en jo heller aldri når det klaffer selv om jeg ble gravid 2 gng innen 3 mnd. (mistet første i ma uke 14). Vet jo heller ikke helt hvordan syklusen er, men jeg ammer bare litt og tror mensen kom i forige mnd. Ja tror egentlig vi bare hopper rett i det igjen. Ser du har et innlegg over ang valg av vogn. Gå inn på vogndebatten, der kan en få mange råd. Takk for svar. Klem.
Løvinna30 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 hei, ja jeg ønsker meg to tette, og mannen er med på det. Men som sist, tror jeg vi kommer til å streve litt med å få det til ! lillegutt er 3 mnd nå.. kunne tenkt meg et sommerbarn til... her skal vi prøve ...og håper vi får det til snart... selv om det kan ta litt tid.. masse lykke til Katta!
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Takk for det:) Sant det, man vet aldri når det klaffer. Det var trist å høre, da går det nok bra neste gang:) Takk, hadde glemt at det var vogndebatten her også... Masse lykke til:)
FruFrydmedtotette Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Her er det også planer om 2 tette:) Lillegutt er 5 mnd på fredag så vi kjører bare på som vi sier..hehe. Fikk mensen første gang i september,men fortsatt ikke kommet denne måneden. Tok en test for en ukes tid siden og den var negativ,orker ikke tenke så mye på det. (ble litt test-oman forrige gang) kan jo godt hende den bare er litt uregelmessig i starten. Fullamma til minsten var nesten 4 mnd,og nå er det nesten bare flaske som gjelder. Han la litt dårlig på seg så måtte begynne med tillegg,og nå er puppen blitt sååå kjedelig liksom. Søstera mi har to tette med 15 mnd i mellom og de er såå gode venner. Ser mange fordeler ved å ha to tette,kommer til å bli hektisk men det klarer vi:) Lykke til med prøvinga..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2010 Tusen takk, og masse lykke til dere andre også. Orker heller ikke styre så voldsomt med tester denne gang da jeg og var testoman sist hehe. Men billigstrimlene er bestillt og kan kjenne mensen er på vei (tror jeg). Så ja, tror vi bare setter igang. Blir spennende å følge med på hverandre nå da!! Klem.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Vi har akkurat 2 år mellom jentene våre (23 mnd), og jeg må si at det er mer enn tett nok for mitt vedkommende ihvertfall, og jeg kunne absolutt ikke tenkt meg å fått dem noe tettere hehe;) Dette skyldes mange ting, bla. at mange 1-åringer fortsatt våkner en del på natta (og nattevåk med to stykk frister ikke særlig), mens de fleste 2-åringer sover natta gjennom, mer el mindre. Dessuten synes jeg at det er veldig fint at 2-åringen min forstår mye mer nå enn d hun gjorde for 1 år siden, så vi kan prate sammen om lillesøster, og hun kan "hjelpe" meg m bleieskift, hente ting osv, og at hun skjønner hvorfor hun må vente på tur, hvorfor mamma må amme osv. Hun må heller ikke overvåkes med ørneblikk hele tiden lenger, med tanke på å klatre opp på stoler, rote i skuffer, putte ting i munnen, falle ned fra sofa osv- for jeg husker det var lange perioder der jeg knapt kunne snu ryggen til før det smalt da hun var yngre, og det er veldig greit nå merker jeg, når man må passe på to stk samtidig. Jeg ville heller ikke sende henne i bhg allerede som 1-åring, og valgte istedet å være hjemme m henne ett år ekstra, og det kunne blitt vanskelig med en nyfødt liten baby i tillegg. Jeg ville på en måte nyte tiden med størstejenta, kunne gi henne min fulle oppmerksomhet- et år til, uten å måtte dele den på to. Men dette er nå bare mine tanker og mine erfaringer- jeg forstår deg veldig godt i din situasjon, det blir nok litt annerledes da, men tenkte det kunne være greit å dele litt av mine erfaringer med deg likevel=)
FruFrydmedtotette Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 Ja det blir spennende. Får håpe vi får det til relativt kvikt da:) Vurderer å kjøpe meg el tester,kjøpte det forrige gang. Og da satt spira første gang jeg testa etter el. I 3. pp. Ikke utålmodlig jeg skjønner du,hehe..
2010 Mammaen Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Oi oi! All ære til dere som orker to så tette :-) Kjenner jeg får litt frysninger av å lese om det. Må ærlig innrømme at jeg har helt angst for å bli gravid igjen nå...! Masse lykke til!
Mjølkekua Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Her er det 1,5 år mellom mine og det har gått sååå fint ;-) nå er vesla snart 5 mnd og storebror snart 2. Jeg ville ikke hatt dem særlig tettere tror jeg, mest siden det er fint at han går ( det er jo ikke alle som går ved ett år, selv om sønnen min gjorde det), han sover natten igjennom stort sett, han har utviklet et språk. Tror de kommer til å få mye glede av hverandre ;-) lykke til! Er ikke sååååå slitsomt som mange skal ja det til. Overgangen fra ingen barn til ett er mye større..;-)
lilletjukka ;o) Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Ja, vi ønsker to tette! Jo fortere jeg får tilbake mensen jo bedre. Allerede på sykehuset med førstemann (som nå er to mnd gml) snakket vi om nr. to. Både min samboer og jeg har småsøsken som er 14mnd yngre enn oss, og det har vi stor glede av. Noen som har tips til hvordan man kan få mensen tilbake? Jeg fullammer, men lillegutt får morsmelk på flaske innimellom når jeg skal ut en lengre tur. Noen nevnte en gang at man kunne prøve å pumpe seg og amme mindre i en periode å gi flakse i stedetfor. NOen som har prøvd?
Løvinna30 Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 fikk mensen på lørdag jeg, første gang etter fødsel (har små-amma, dvs hakke hatt så mye melk, men han har fått det jeg har hatt da). Hadde vært koselig å tatt følge med deg katta, et år til, hihi :-) Hender jeg tenker på deg...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2010 Takk for svar alle sammen. Hadde 2,5 år mellom de to første og det gikk jo veldig greit. Grunnen er som sakt at jeg vil bli ferdig med å gå gravid og bli ferdig fortere med småbarnsperioden+ at de vil få mye glede av hverandre. Sommerbarn, ja det hadde vært topp. Fikk neg.test nå så da er det mensen som er på gang igjen. Er sånn tålig i syklus tror jeg selv om mensen sist kun var brunlig. Merker iallefall på kroppen at den kommer igjen nå snart 4 uker etter sist gang. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå