RompeRock Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Han er 6 1/2mnd, sitter ikke selv ennå. Når kan han sitte i tripptrapp-stolen når han spiser? Støttet opp av puter, og selvfølgelig med bøyle? Bruker babybjørn vippestol ved mating nå, og det er greit ennå. Men han begynner å skulle sette seg mer opp, og ender av og til med å henge mer i stolen enn han sitter... Ikke lett ā gi mat da
Babyønske �� Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg begynte så smått ved 5 mnd alder. Han satt ikke selv enda da, men satt allikevel ganske stødig med støtte. Og så ble det jo ikke så lange tiden av gangen når det kun var ved mating.
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Fysioterapeuten på sykehuset var veldig opptatt av at vi ikke skulle støtte opp barna for å få dem til å sitte. Det var ikke bra for ryggen. De satt selv når de ble klare for det og skulle ikke "tvinges" til å sitte før dem gjorde det selv. Min er 5 mnd og han kommer nok ikke til å sitte på en laaaang stund
RompeRock Skrevet 2. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2010 Hm, storesøster satte seg ikke opp selv før hun var 10 mnd. Men hun satt nok i tripptrapp før det. Husker bare ikke fra når. Skjønner for så vidt det med ryggen, men tror det blir vanskelig å få i gutten vår mat så veldig mye lenger i vippestolen. Må tjore ham fast med tau rundt brystet i så fall... (tulla!) I tillegg klarer han å få skikkelig vippefart på stolen. Blir noe gris, for å si det mildt...
Makkapakka Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Største jenta vår fikk Tripp Trapp ved ca 6 mnd alder. Satt ikke selv, men hadde ingen problemer å sitte i stolen. De sitter der jo kun ved mating. Tror mange fysioterapauter mener at barna ikke skal "tvinges" til å sitte selv når de er på gulvet. At de skal sette seg opp selv osv. Men vippestoler/tripp trapper er jo litt anderledes... Kan jo ikke vente til de er 8-10 mnd før de settes i en vippestol? Min mening da....
Vimse + gullene Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 spurte hs om dette, hun sa det var ok ifm måltid fra 6 mnds alder. med god støtte så klart
Mjølkekua Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Signerer andre her.. Er greit å sette dem i stol I forbindelse med måltid før de setter seg opp selv. Men ikke før de sitter med rak rygg. Synker de sammen er det nok litt tidlig.. Er min mening ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå