Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hva gjør man da?

Jordmor mener jeg bør sykemeldes, mens legen mener jeg ikke skal det. Hvem bør jeg høre på???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor er vel den som har mest greie på svangerskap og de plager det medfører...Og hvis det er hun som har fulgt deg opp igjennom svangerskapet så er det hun som kjenner deg best også...Følg hennes råd du!

Skrevet

Hallo? Hva vil/ syns du da?? Du bestemmer jo :) du som må kjenne på kroppen hva du orker.

Skrevet

Vel, siden det bare er legen som kan sykemelde deg, så blir det vel til syvende og sist han/hun du må høre på.

Skrevet

Det er jo legen som gir sykemelding så er du uenig med han må du jo få en annen leges vurdering.. At jordmor mener du bør sykemeldes bør jo veie tungt for en lege, men han står altså fritt til å gjøre SIN medisinske vurdering av deg.. Mener han du er frisk nok til å være i jobb, så gir han ikke sykemelding uavhengig av hva jordmor mener... Og det er hans rett...... Er du uenig, få deg en annen lege som sagt..

Skrevet

Dette er nå til syvende og sist opp til legen, og ingen andre.

Jeg synes jo det er merkelig at en lege ikke tar hensyn til det JM sier om det er slik at JM har sendt sin begrunnelse til han/henne.

Regner ikke med at han/henne skal ta ditt ord på dette? Du har vel fått noe skriftlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...