Gå til innhold

Da har jeg bestilt legetime..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt legetime grunnet at vi ikke har blitt gravid på 1 år.... Hva kan jeg forvente? Jeg gruer meg så mye, har aldi vært til gyn eller noe før....:,/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han/hun vil nok snakke med deg for å høre om syklusen din, og om prøvingen (om dere tror dere har truffet på el etc). Antagelig blir det noen blodprøver for å sjekke hormonene, kanskje må du tilbake senere i syklusen for å se om du har el. Og så må du nok også regne med en gynekologisk undersøkelse. Du får tenke på at for legen er dette noe han ser mange ganger hver dag, de tenker bare på det medisinske, ikke på at de ser noen nakne. Jeg synes det er greit å ha kjole/skjørt når jeg skal til gyn, for da føler jeg meg ikke så naken når jeg går for å sette meg opp i stolen. Sett deg på kanten av undersøkelsesbenken mens han klargjør det han trenger, så slipper du å ligge så lenge med beina opp.

Og husk å fortelle at du ikke har tatt gyn.undersøkelse før, og at du gruer deg, så blir du tatt godt vare på! Det er bare å puste rolig, prøve å slappe av, og vips så er det over. Dette klarer du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...