Gå til innhold

Delvis sykemeldt og ferie til gode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan noe om dette?? Jeg jobber nå 40 % på grunn av bekkenproblemer, har igjen 2 dager av min ferie som jeg ikke har fått tatt ut. Min leder snakket noe om at jeg ikke kunne ta ut 2 dager nå som jeg bare jobber 40 %, men mente kanskje jeg kunne ta ut 1 dag... Jeg tenkte bare overføre di til neste år, men det ville lederen min ikke i og med jeg skal ut i permisjon.

Glad for tilbakemeldinger:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart du kan ta ut de 2dagene.eg er sykemeldt 50% og min leder ville eg skulle ta ut 3 uker mens eg var 50% sykemeldt.det går fint ann,men det høres rart ut..når du tar 2dager ferie så gir du beskjed til nav og da betaler de ikke for de 2dagene,det skal jobben din gjøre...du har jo jobbet for de dagene.hun kan ikke si nei til at du skal ta ut 2 dager...er du medlem i et forbund angående jobben din.eg er medlem i fagfobundet siden eg er omsorgsarbeider..hvis du ikke er det så ring nav så forklarer de deg det...ikke gi opp;)

lykke til.

Skrevet

Kan ikke reglene jeg altså, men har du 2 dager til gode, så har du det. De kan jo ikke ta fra deg noen av dagene ferien du har opptjent fra i fjor? Uansett om du er delvis sykmeldt nå..

Jeg jobbet i utgangspunktet 100%, men halvveis ut i svk så gikk jeg ned til 60% og de siste par ukene 40%.

Jeg hadde totalt igjen 1 uke + 1 dag ferie. Var vanskelig å få tatt ut pga dårlig bemanning på arbeidsplassen (og det passet meg også fint ettersom jeg ikke kunne "bruke" de dagene til noe).

Jeg fikk lov til å overføre alt til neste år, og tar det ut som en liten forlengelse av permisjonen.

Kanskje noen som kjenner lovverket har noen bedre svar å komme med..

Lykke til :-)

Skrevet

Syns det hørtes noe rart ut jeg også. Jeg er medlem i sykepleier forbundet, så tror jeg får høre med di. Ved at jeg tar ut de 2 dagene, så blir det jo en hel uke fri på meg i og med at jeg bare jobber 2 dager i uken, er vel det som hun mener er feil da???

Skrevet

ta å ring nav så forklarer de det til deg.eg tok 1 uke ut nå når eg 50%sykemldt.da sendte ikke nav penger til jobben min for den uken.da måtte jobben betale fordi eg hadde jo jobbet den opp fra i fjor..de 2 andre ukene tar eg 2 uker før eg skal på ut i mammaperm.

Skrevet

Hei.

Jeg er også helt sykmeldt og har 3 feriuker tilgode på dette året. Jeg har søkt om å få overført 2 uker til neste år, noe jeg forsto jeg hadde rett til, dette gikk greit. Siden jeg ble sykmeldt før jeg fikk brukt opp ferien min har jeg valgt å tatt den siste ferieuken utbetalt. Dette er helt opp til meg og bestemme selv. Jeg er også medlem i NSF. På min arbeidsplass vil helst arbeidsgiver at vi bruker opp ferien hvert år for vår egen del, spesielt vi med store/fulle stillinger. Men det var uansett ikke noe problem å få overført to uker til neste år (tror det er max 2 uker vi kan søke om å overføre på min arbeidsplass). Så neste år har jeg 7 uker ferie som jeg kan forlenge permisjonen med og dermed få fri til 2012!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...