Gå til innhold

hvordan ligger babyèn`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er uke 31+2 idag. og lurte på hvordan vet dere hvordan babyèn deres ligger inne i magen ? kjenner dere det selv ?

hverken jordmor eller legen har sjekket hvordan babyen ligger hos meg.

jeg kjenner mest glidende bevegelser litt over navelen på høyre side. og litt dulting helt på høyre siden av magen (mot ryggen)

og noen rare bevegelser helt nede ved venstre side, nederst i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme selv.. klemmer og dytter og kjenner og kjenner, men klarer ikke å identifisere de forskjellige delene..

Jeg spurte JM hvordan han ligger på forrige kontroll, og da lå han med hodet ned.. tror han gjør det fortsatt, for kjenner samme bevegelser på de samme stedene.

Men - noen ganger tror jeg jeg har en hinduistisk gud der inne, for det er armer og bein overalt..

Noen som har noen triks for å kjenne igjen kroppsdeler ;-)?

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Min ligger i seteleie langsmed min venstre side (er 30+6 i dag). Kjenner spark og tydelige dult nederst i magen, og bevegelsen går hele tiden "nedover" eller sidelengs mot høyre. Bevegelsene jeg kjenner fra armene er mer glidende, og regner med de kommer når han prøver å snu seg fra en side til en annen. Er ikke de samme harde dultene som fra beina.

Nå har jeg morkaka foran da, så vet ikke om det kan dempe bevegelsene fra armene noe, men det er i alle fall sånn jeg kjenner det ;)

Hodet skal visst være greit å kjenne, men jeg er livredd for å klemme for hardt der jeg ved det ligger (han har ligget på samme vis hele tiden, det har jeg sett på både UL og jordmorkontroller). Men hvis man klarer å kjenne "rundt" hodet så ser man forhøyningen. Vet imidlertid ikke om det er lurt å gjøre dette selv... Er livredd for å skade lillemann jeg da, så tenker at jeg heller venter til jeg skal til jordmor med akkurat det ;)

Skrevet

Her ligger mini`n med hodet godt planta i bekkenet mitt. Merker glidebevegelser og hikke nederst i magen, mens ribbeina mine blir brukt som sparkeapparat. Er 34+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...