Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 5 uker har noe som ligner på flass i hodebunn. Regner med det er normalt, men er det noe jeg kan gjøre med det? Og hva er det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok skurv..

min fikk det rett før dåpen, det så rett og slett ille ut, som skildpaddeskall! :(

Husker ikke hva det heter, men spør på apoteket, de vet hva det er , salisi-syre het det tror jeg? Ta det på en bomullsdott på hode til babyen, ta på babyen en tynn lue baby kan ha på inne (sånn at baby ikke tar på olja og får det på henda).. etter tre timer vasker du av salisi-syra med litt babyshamop (prix har en med grønn kork, som det er olivenolje i, det kan også hjelpe) .. (vet ikke om det er salisi-syre det heter men det er ikke langt unna hvertfall).

Også kan du smøre vaselin hvis det er litt i panna, og i øyenbryna.. skurven her har blitt borte, men hender det dukker innimellom, da jeg ser det kommer litt tar jeg bare på vaselin... om det ikke er veldig mye kan du jo prøve vaselin... (var apotekdama som sa jeg skulle prøve vaselin, og det funker veldig bra her) ...

Vet ikke om jeg har fått med alt? hvis ikke så spør du bare :-)

Skrevet

Du kan også bruke babyolje!

Jeg smørte gutten min før han la seg på kvelden, og brukte en babykam (har hørt at mange bruker lusekam, men det hadde ikke jeg) Det forsvant lett med kammen og nå er det så og si helt borte!

Skrevet

Samme her! Vanlig babyolje fungerer helt fint :)

Skrevet

Det kalles skurv ja, og er helt normalt og krever egentlig ingen behandling, annet enn hvis man synes d ser stygt ut.. Jenta mi hadde litt ved øyenbrynene i forrige uke, men d er helt borte nå, uten at jeg gjorde noe m det.

Skrevet

Babyolje funker som bare det på skurv :)

Skrevet

Jeg brukte babyolje og tok det vekk med lusekam da det kom i begynnelsen. Men da jeg hadde fått det vekk, begynte jeg jevnlig å smøre hodebunnen med A-krem. Etter det har han ikke hatt noe skurv/flass, så kanskje det hjelper å bare ikke la hodebunnen bli tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...