Gå til innhold

Gravid i uke 15 og aldri kjent ømme bryster. Andre?

Anbefalte innlegg

Jeg leser stadig vekk at ett av de første tegnene på at man er gravid er at man får ømme bryster og/eller brystvorter. Dette har jeg aldri kjent så langt i svangerskapet. Heller ikke har jeg merket at de har vokst noe særlig. Jeg er derfor stadig engstelig for at jeg ikkje lenger er gravid selv om jeg var på UL i uke 12 og sjekket at alt var fint med fosteret... Andre som ikke merker noen endringer med brystene sine?

Fortsetter under...

Jeg er tredjegangs gravid og har aldri kjent ømme bryster! Mins bryster forandret seg heller ingenting under verken svangerskap en eller to, så jeg forventer vel ingen reaksjon denne gangen heller.

Jordmor sier det er fordi jeg har relativt store bryst i utgangspunktet og når jeg tenker meg om er de kanskje blitt tyngre mot slutten, men ikke vært hverken ømme eller noe slik.

Så ikke bekymre deg! Første gang nekter jeg å tro at jeg var gravid før jeg så UL i uke 19 fordi jeg ikke hadde et eneste symptom, annet enn mista mens. Likevel ble resultatet en perfekt, sterk og fantastisk jente;-)

Har aldri hatt ømme bryster jeg heller, ømme brystvorter har jeg hatt da begge gangene, men heller ikke merka noe særlig til at de har blitt større.. Det har ikke skjedd før jeg begynte å amme det, når melka kommer for fult :P

Stikkninger i magen, ømmerbryster/brystvorter, hodepine, tretthet, jernsmak i munnen.. u name it, alt det her er typiske tegn på at man er gravid og det er enda flere oxo, men det betyr ikke at alle får alle av dem, noen har ikkee symtomer i det hele tatt..

Alt er sikkert helt fint, kos deg med graviditeten :))

Sniker meg inn fra 3. trimester og sier:

Nei, jeg har vært gravid 2 ganger, og ikke kjent antydning til ømme bryster noen gang. Er bare 8 uker igjen til termin, så jeg blir vel ikke å få kjenne på det å ha ømme bryster denne gangen heller ;)

Annonse

Jeg er gravid for andre gang og har aldri hatt ømme bryster. Nå er jeg 17+1 :) Fikk heller ikke store bryst før etter fødselen - da ble de MELONER, og veldig ømme og vonde. Melkespreng til tusen - men det gikk heldigvis over etter de første dagene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...