sthans Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Gullet har begynt å HYLSKRIKE når jeg legger han til for å amme. Dersom jeg legger han ved siden av meg i sengen ammer han uten problemer. Det gjelder ikke hver amming, men plutselig kan han bli helt hysterisk når jeg legger han til - han klapper igjen og er like blid det sekundet jeg løfter han opp. Hva i all verden kan det være? Øreverk slik at det er vondt å ligge på armen min og spise? Andre vondt'er? Reaksjon på et eller annet? Han har ganske sensitiv mage og har reagert mye på diverse mat jeg spiser og kaster opp en del / gulper mye. Han er 4 mnd. Alle teorier mottas med takk :-)
Mjølkekua Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Han har ikke vondt i nakken da? Gjelder det begge sider? Det kan selvfølgelig være øreverk. Snuppa har hatt væske i mellomøret, men spise gjorde hun uten å klage. Ville ikke bli lagt på rygg, og hadde vondt når hun ble rapet / gulpet. Om det er en av de to ville jeg tatt en tur til kiropraktor! De kan kurere både stiv nakke og øreverk ;-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Min er sånn hvis han er overtrøtt eller hvis jeg har tatt han opp fra vogna fortidlig, at han ikke er skikkelig våken liksom. Det skjedde senest i går. Han ville ikke amme noen steder, det hele endte med at jeg gikk i et rom jeg aldri hadde ammet før, la meg ned på sofaen og der spiste han som bare det. Når faren er hjemme, hjelper det ofte at han løfter han opp og koser litt med han, men det funker ikke når jeg gjør det. Har lurt på hva det kan være selv, men jeg finner ingen annen teori enn at han er trøtt.
eja Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Slik var jenta mi også da hun var ca 3 mnd! Veldig frustrerende. Jeg tok kontakt med ammehjelpen, som foreslo at det kunne være reaksjon på noe jeg spiste (melk, mel, kullsyre osv.). Babyen kan ha reagert på dette hele tiden, men i 3-4 mnd-alderen begynt å forstå at det er melka som "gjør den vondt". Babyen min hadde akkurat begynt med smokk da disse problemene startet, så jeg valgte å utsette å kutte matvarer, for å se om det bedret seg når hun vennet seg bedre på forskjellen smokk/pupp, og det fungerte her. Så her var det sugeforvirring som var problemet. Ellers så er jo teorien over her om nakke/øreverk ikke dum. Vondt i øret kan du merke om baby reagerer på at du trykker ved øret eller drar i øreflippen.
Siamese Hellhound Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Kanskje jeg er helt på bærtur, men kan det være at du har sterk utdrivingsrefleks, sånn at melka spruter veldig? Da kan det kan jo være vanskelig å spise, og da kanskje han blir frustrert. Da er det også lettere å spise for ham når dere ligger...
Canari Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Vi også har stadig større problemer med det samme, vil nesten bare spise når han holder på å sovne. Han har mye luft i magen, så kan være han ikke liker melka mi, men jeg spiser knapt noe av det som er kjent kan gi slike vondter. Er snart tomt her, trist etter bare 4 mnd.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 er mange som har bryst å flaskevegring i den perioden. det går over men slitsomt det er det. her varte det i 2 uker. hun er mme barn
2010 Mammaen Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Har ikke noen gode svar, men signerer hun over som skriver at det kan være en fase. Min gutt har hatt det litt av og på i perioder, men det ar som regel gått over etter noen dager. Jeg grublet mye på det, men fant ikke noen gode svar for min gutt i alle fall.
sthans Skrevet 2. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2010 Tusen, tusen takk for gode og raske innspill!! Har merket at utdrivningsrefleksen er sterk, så kanskje det er der det ligger, ja. Har trykket rundt og dratt i øret, og det ser ikke ut som han har vondt der. Han var også veldig trøtt ved forrige amming da han begynte å hyle. Krysser fingrene for at det normaliserer seg igjen veldig snart. Inntil da får jeg ta med senga i baklomma for amming utenfor husets fire vegger .... :-)
RompeRock Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Gutten min var sånn da han var ca. 4 mnd. Skikkelig slitsomt, og jeg fant aldri ut hvorfor. Han rett og slett vegret seg mot puppen, hjalp av og til å amme liggende, men ikke alltid. Det kunne gå opp mot 9 timer mellom amming, og det var på dagen. Han tok det igjen på natta, for da var han så trøtt at han diet i søvne. Det varte i nesten to uker, så gikk det plutselig over Viktig å ikke gi opp Kanskje det hjelper å planlegge amming med en gang han våkner dersom han tar lettere i halvsøvne. Lykke til!
Bellbaby Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Min er 4 mnd, og jeg hadde det samme problemet. Tok kontakt med en manuellterapeut som har behandlet han 2 ganger siden han var 3 mnd, og det har gjort underverker. Han var rett og slett stiv i nakken, så det var vondt for han å ligge i visse stillinger. Jeg var fram og tilbake om jeg skulle sjekke han, men til info er det gratis for babyer. Så det koster ingenting å sjekke!
sthans Skrevet 2. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2010 Jeg sjekker manuellterapeut, dersom det ikke gir seg i løpet av et par dager! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå