millamor:)) Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Lurer på om det er for tidlig å legge en 11 uker gammel baby på soverommet i sengen sin når hun skal sove på dagtid? Tenker da på om dette kan ødelegge kveldsrutinen vi har fått til på kvelden...
Tulipan2010 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg ville ikke gjort det. Ville heller lagt henne i vognbag'en på et annet rom feks. Vi har henne liggende i en vugge på soverommet vårt og kommer til å ha henne her en stund fremover. Tenker da at jeg kanskje kommer til å legge henne i sprinkelsengen på soverommet hennes på dagtid etterhvert. Da er det iallefall to forskjellige rom/senger slik at hun forstår når det er natta.
T&S&F Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Vi har samsovet med jenta vår helt til nå. Hun er snart 8 mnd. Hun har sprinkelseng på eget rom som hun har sovet i på dagen. Det har aldri vært noe problem å legge på kvelden. Aldri noe gråt og hun sovner med en gang. Hun har begynt å sove på eget rom nå og det gikk også kjempe bra. Kanskje fordi hun er vant til å sove der på dagtid.
Løvinna30 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 min er noen få uker eldre enn din (hvis jeg ikke har regna feil, haha). Han sover både i senga si og i vogna si ute, og vogna inne, og tilogmed i lekegrinda.... jeg syns det er helt okey at han sover i senga si... det er noen barn som sover best i senga si inne.... (da jeg jobba i bhg på småbarn var det noen barn som ikke sov ute, men de pleide å ta en lur i senga si på dagtid). Hvorfor skal det ødelegge kveldsrutinen? Om barnet er trøtt og er vant til kveldsrutiner bør vel kveldslegginga i senga si gå fint :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Jeg tror dette er veldig individuelt jeg. Gutten min trives veldig godt i senga si. Det har hendt noen ganger når han har vært vanskelig på dagtid, at jeg har gått inn og lagt han i sprinkelsenga. Om han ikke sovner med engang, så har han iallefall roet seg ned der. Nå sover han kun i vogna på dagtid, for jeg syns det er greit å vende han til det, da det blir lettere å dra ut på dagen... Men da han var like gammel som din, så sov han i lekegrinda, på sofaen ved siden av meg, i senga eller i vogna.
Bellbaby Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Et godt råd jeg fikk på helsestasjonen er at de kan sove hvor som helst, så lenge vi hjelper de å skille mellom natt og dag. Ha det lyst på soverommet dersom det er soving der på dagtid (rullegardina opp) og ha det mørkt/dempet på kvelden. Babyer klarer ikke å skille på natt og dag.. det lærer de utifra mørket/lyset. Jeg har merket på ettermiddagsluren nå at lillegutt sover lengre enn før (hvis han legges i senga si), da det har blitt så tidlig mørkt ute nå. Derfor må jeg enten ha på lyset eller legge han i vogna, for han vet at det ikke er natta der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå