Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er for tidlig å legge en 11 uker gammel baby på soverommet i sengen sin når hun skal sove på dagtid?

Tenker da på om dette kan ødelegge kveldsrutinen vi har fått til på kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Ville heller lagt henne i vognbag'en på et annet rom feks. Vi har henne liggende i en vugge på soverommet vårt og kommer til å ha henne her en stund fremover. Tenker da at jeg kanskje kommer til å legge henne i sprinkelsengen på soverommet hennes på dagtid etterhvert. Da er det iallefall to forskjellige rom/senger slik at hun forstår når det er natta.

Skrevet

Vi har samsovet med jenta vår helt til nå. Hun er snart 8 mnd. Hun har sprinkelseng på eget rom som hun har sovet i på dagen. Det har aldri vært noe problem å legge på kvelden. Aldri noe gråt og hun sovner med en gang. Hun har begynt å sove på eget rom nå og det gikk også kjempe bra. Kanskje fordi hun er vant til å sove der på dagtid.

Skrevet

min er noen få uker eldre enn din (hvis jeg ikke har regna feil, haha).

Han sover både i senga si og i vogna si ute, og vogna inne, og tilogmed i lekegrinda.... jeg syns det er helt okey at han sover i senga si... det er noen barn som sover best i senga si inne....

(da jeg jobba i bhg på småbarn var det noen barn som ikke sov ute, men de pleide å ta en lur i senga si på dagtid).

Hvorfor skal det ødelegge kveldsrutinen? Om barnet er trøtt og er vant til kveldsrutiner bør vel kveldslegginga i senga si gå fint :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg tror dette er veldig individuelt jeg. Gutten min trives veldig godt i senga si. Det har hendt noen ganger når han har vært vanskelig på dagtid, at jeg har gått inn og lagt han i sprinkelsenga. Om han ikke sovner med engang, så har han iallefall roet seg ned der. Nå sover han kun i vogna på dagtid, for jeg syns det er greit å vende han til det, da det blir lettere å dra ut på dagen... Men da han var like gammel som din, så sov han i lekegrinda, på sofaen ved siden av meg, i senga eller i vogna.

Skrevet

Et godt råd jeg fikk på helsestasjonen er at de kan sove hvor som helst, så lenge vi hjelper de å skille mellom natt og dag. Ha det lyst på soverommet dersom det er soving der på dagtid (rullegardina opp) og ha det mørkt/dempet på kvelden. Babyer klarer ikke å skille på natt og dag.. det lærer de utifra mørket/lyset.

Jeg har merket på ettermiddagsluren nå at lillegutt sover lengre enn før (hvis han legges i senga si), da det har blitt så tidlig mørkt ute nå. Derfor må jeg enten ha på lyset eller legge han i vogna, for han vet at det ikke er natta der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...