Hattifnatti & JuliRumpetrollet Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg er 5+2 og kjenner nesten ingen kvalme, takk å lov! Eneste jeg merker er litt halsbrann, og kanskje en bitteliten antydning til kvalme når jeg ikke har spist på lenge, men den er så svak at den nesten ikke er nevneverdig:P Når begynte du å føle kvalmen? Var/er du så kvalm at du kaster opp?
Kenga Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg er 8+4 og plages lite med kvalmen. Kjenner litt hvis jeg blir for trøtt eller sulten, men er overhodet ikke lov å klage. Jeg har hørt at dersom moren din var lite plaget med kvalme - er sannsynligheten stor for at dette også kommer til å gjelde deg.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Jeg begynte å bli litt kvalm i uke 5, fra ke 6 var jeg kvalm hele tiden. Sliter fremdeles med kvalme nå (8+4)
Snømusa2013 Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg begynte å bli kvalm i 5-6 uker, er nå 7+3, og ganske elendig store deler av dagen......:-/
Miann Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Kvalmen begynte med en gang jeg ble befrukta omtrent. Har bygget seg opp gradvis. Ble sjukmeldt 50% i uke 6, og nu i uke 8 har jeg vært nesten sengeliggende i 3 dager pga kvalmen. Er ikke noe kjekt, skulle gitt ALT for å bli kvitt kvalmen. Jeg spyr ikke, men fy søren så forferdelig travelt dette er. Meeen man glemmer det fort, når kvalmetiden er over, heldigvis
fru H Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Jeg begynte med kvalmen i uke 5. i uke 6 måtte jeg kapitulere, har siden da ikke vært oppe av sofaen/senga (uke 8+6). Er helt ferdig og selvfølgelig sykemeldt. Har fått i meg en del mat for å prøve å holde kvalmen litt i sjakk så har heldigvis ikke gått ned mer enn 2kilo enn så lenge. Håper og krysser alt jeg har av fingre for at det gir seg tidligere en det har gjort de andre to gangene:-)
30 og snart mamma til 3 ;-) Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Kvalmen startet for fullt uke 5 + 3! Er nå (kun) 6 + 4 og har vært helt utslått av kvalme, svimmelhet etc. Er så og si sengeliggende. Er nå aktiv sykemeldt, skal prøve det og se om jeg klarer å jobbe litt (noen dager er verre enn andre). Jeg føler meg rett og slett syk;(... Vet av erfaring (de to andre graviditetene mine) at dette varer til uke 11 - 12...
april/mai baby <3 Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Jeg er 15+3 og bruker kvalmestillende.. Vært innlagt pga kvalmen fordi jeg gikk ned så mange kilo og kastet opp selv om jeg ikke hadde noe i kroppen. Jeg håper enda at dette skal kunne gi seg snart! Jeg har ikke noe liv og vet snart ikke mine arme råd.. :'( Er kun sofaliggende, men spiser litt mer uten å kaste opp.. er bare grusomt kvalm.. Alle er heldigvis forskjellige og slipper unna tidlig eller ikke har noe (Heldiggriser!!!).. Er så lei..
Hattifnatti & JuliRumpetrollet Skrevet 4. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2010 Takker alle for svar, ser det er veldig varierende! Jeg jinxa nok hele kvalmen min, for nå idag, 5+4, kom kvalmen for fullt på morrakvisten:P Å sitte en drøy time i kø til jobb i en illeluktende håndverker-firmabil uten fungerende lufteanlegg var helt PHY! Fyttigrisen, misunner ikke dere som er helt slått ut, kan ikke være særlig moro :/ Takk og lov blir det forhåpentligvis bedre i 2. trimester - om det er noen trøst Uansett, masse lykke til til dere alle, håper dere får en fin dag, uansett kvalme eller ikke!
LiteNurk Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Huff, jeg er 5+2 idag, og håper fortsatt at jeg skal slippe unna den verste kvalmen. Har ennå ikke hatt antydning, *bank i bordet*
lilleknertn<3 Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Hei! Jeg har enda ikke kjent så veldig mye til kvalmen heldigvis, men er bare 5+3. (Litt småuggen nå og da) Krysser fingrene for at det fortsetter slik, men har på følelsen at kvalmen kommer nok snikende etterhvert.. :S
vivvi_90 Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Titter innom fra 3.tri. Var litt kvalm i uke 6, og helt slått ut fra uke 7 til uke 16-17 (100% sykemeldt, og spydde stort sett alt som gikk ned, vann og det hele).. Da skal det også sies at jeg hadde hyperemesis, og ble innlagt i uke 9 pga dehydrering og næringsmangel (tok av 10kg). Min første HELT kvalmefri dag var vel i uke 18.. Men har heldigvis ikke hatt problemer etter dette.. Er 30 + 6 nå.. Og merkelig nok så har jeg, til tross for den korte tiden, nesten glemt hvor fælt det var.. Hvis det kan være noen trøst til dere som sliter:p
pusugle Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg var litt uvel, men ikke noe å snakke om fram til uke 8. Da hadde jeg et par tre kjipe dager. Men noen dager er ganske bra. Jeg er først og fremst sliten. Var hos legen i dag, og fikk beskjed om at kvalmen blir værre når man er sliten. Så tipper grunnen til at det går såpass bra er at jeg stort sett har tatt trøttheten på alvor, og sovet 10-12 timer i døgnet. Tror de kvalme dagene sammenfalt med at jeg skulle ting som gjorde at jeg ikke fikk tatt det nok med ro... Å ta det rolig hjelper nok mot kvalmen, men man får jo uansett ikke gjort noe særlig, da... Hovedproblemet mitt nå er at jeg har så lite matlyst at jeg nesten blir kvalm av å høre om mat, og jeg vet at jeg må spise ofte også for å unngå kvalme, så jeg tvinger i meg mat ca hver fjerde time... Har aldri opplevd å ha så lite matlyst før, og synes det er skikkelig kjipt...
ilaesn Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Jeg er kjempeheldig og har hittil, er 8+3 idag, ikke hatt noe særlig kvalme, kun noen stunder innimellom og mest utover dagen og kvelden. Vi får se om det holder seg sånn, jeg har hørt at dette kan forandre seg når hcg-nivåene senker seg??
junibakken Skrevet 4. november 2010 #16 Skrevet 4. november 2010 Er i uke 10 i dag og fortsatt ikke kvalm! Hipp hurra! Mamma har født fire barn uten å være det så da krysser jeg fingrene for at jeg er like heldig!
juli2011spire:) Skrevet 5. november 2010 #17 Skrevet 5. november 2010 er 5+5 i dag, og etter hver gang jeg har spist i dag så har jeg følt jeg må kaste opp men ingen ting har kommet... vært sykt kvalm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå