Gå til innhold

Liv. Hvordan kjennes det ut ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heisann :)

er på nattbesøk fra 3dje tri.

De første tegm til liv kjennes ut som små bobler som sprekker i magen.

Dersom du har kjent noe du tror kan være babyen, så er det svært sannsynlig at det er nettopp det du har kjent ;)

Det kan óg kjennes ut som sommerfugler, ein fiskehale som slår, ein slags leamus etc. Eg går óg og ventar på å kjenna - følte noko á la "sakte" leamus her om dagen, og litt "romstering" i går, så kanskje det var babyen? :) Eg er 16 veker, førstegangs.

For min del kjenner jeg meg ikke igjen i beskrivelser som bobler som sprekker eller sommerfuglvinger, sånn har det aldri føltes for meg. Jeg kjente liv første gang i uke 16-17 med førstemann og i uke 15 med andremann. Begge gangene kjennes det akkurat som om det er noen på innsiden som dytter forsiktig ut eller tar borti livmorveggen fra innsiden, og etter som ukene går blir det tydeligere og sterkere.

eg er nå 14+3, og har de to siste ukene kjent en slags kiling på innsiden av magen. dette er blitt tydeligere etterhvert og oftere. kjenner d mest når eg ligger i senga, eller sitter godt avslappet i godstolen. men oxo enkelte ganger ellers.

nå er d blitt mer som mange små bobler som bruser, eller mye svak romstering der inne

Annonse

jeg aner ikke om jeg har kjent liv enda, og er i uke 17 nå.. syntes det er vanskelig som 1gangsfødende å vite. når jeg sitter stille å prøver å kjenne etter, så har jeg en tendens til å holde pusten litt, og da begynner hjertet mitt og dunke litt fortere så det er vanskelig å finne ut om jeg kjenner noe. :P

Fra ca uke15 så kjente jeg bobling og kiling i magen. Fra ca uke 19, så begynte det dunking i magen. For meg så kjennes sparkene nesten ut som et skikkelig "hjerteklapp". Det er egentlig en litt ubehagelig følelse, men samtidig herlig, fordi jeg vet at det er den lille som beveger seg. Sparkene kommer som oftest så fort, at de er over, før jeg nesten har rukket å oppfatte de:-) Blir spennende når de blir hardere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...