Gå til innhold

Oi, det blir tvillinger!!! :)

C [ ♥♥ ]

Anbefalte innlegg

Jeg var til ul både uke 6, 8, 12 og nå i uke 17. Kan ikke svare på hvorfor jeg har fått ul så ofte, har ingen tidligere graviditeter bak meg, og ingen sykdommer eller lignende. Det er gynekologen min som har hatt oppfølging av meg, og ikke fastlegen. Kanskje derfor jeg har fått ekstra ul?

Uansett, alle tidligere bilder har vist en baby, og vi så hjerte slå allerede i uke 6. Merkelig følelse!

Nå, 17 +2 dager oppdager han plutselig at det er to i magen min :) Utrolig morsomt og nytt og spennende å se to hoder, mager, hjerter og masse armer og bein som spant rundt.

Mitt sprøsmål er vel egentlig om det er normalt å oppdage tvillinger så sent? Kjæresten min kommenterte en gang på ul at det var ting han ikke helt skjønte med det han så på skjermen, men at det skulle bety at det kunne være to hadde vi ingen anelse om.

Gynekologen ble faktisk like overrasket :)

Formen er fin, ingen kvalme, ikke spydd, ellers alt vel :) Venter bare i spenning nå, kun 3 uker til i jobb før jeg blir sykemeldt helt, sier han.

Gleder oss til å se de små på nytt om to uker :)

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer! Det er litt sjokk artet å få vite at det man trodde var en er to. Men dobbelt så morro å vente på to ;)

Jeg fikk faktisk vite allerde i uke 6 at det var tvillinger, jeg har også hatt UL hos gyn. Men jeg har blitt fortalt at veldig mange ikke får vite at det er tvillinger før de er på ordninær UL. Dermed virker det egentlig som det er mest vanlig å vite det da du fikk vite det.

Og jeg misnunner deg at graviditen har vært så fin, nyt det alt du kan!! Selv har jeg hatt plager fra første stund, voldsom kvalme, helt på felgen (er så sliten hele tiden) og nå det siste, svimmelhet og nesten besvimelser. Men alt er verdt det den dagen tvillingene kommer, ikke sant.

Gratuerer med to. Vi fant det ut på vanlig UL i uke 18. Jeg hadde innvendig UL rundt uke 6 som konstanterte at jeg var gravid (hos gyn) og den gangen ble det ikke sagt noe om tvillinger, bare at "barnet" lå på riktig sted, og alt så bra ut. Vi fikk litt av sjokk på vanlig UL. Innmari artig.

Jeg er i uke 24, og går annenhver uke til sjekk på sykehuset grunnet eneggede tvillinger i samme fostersekk (uten membran - noe som er sjeldent). Jeg jobbet 100% til og med forrige uke og har nå gått ned til 50%.

Lykke til. Anbefaler tvillingforum.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...