Hanna30 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Var inne på BiM, og der driver de og diskuterer hvilken musikk de skal ha med seg til sykehuset. Lurer på, var det noen av dere som greide å høre på musikk og sånt når dere var kommet så langt at dere måtte på sykehuset? Jeg enset iallefall ingenting utenom meg selv og riene, og hadde ikke kommet på tanken engang å sette på musikk eller se TV;) Lurer på om det er noen som gjør det? Hvis man får komme på sykehuset så er man jo kommet så langt at man er ute av stand til slike ting, eller? Jeg hadde ingen dramatisk fødsel eller noe, fødselen var helt fin (så fin en fødsel kan bli da, gøy er det jo ikke akkurat), men hadde likevel mer enn nok med smertene og å komme igjennom riene til å ense ting rundt meg. Men vet at fødsler er forskjellige, så bare lurer. For meg blir det liksom en absurd diskusjon..
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Jeg spilte kabal de første timene på sykehuset! Jeg ble satt i gang, men riene var intense fra første sekund, men i begynnelsen hadde jeg jo 2-3 min mellom hver rie! Det ble værre etter den 3dje timen, da hadde jeg ikke pauser i mellom i det hele tatt, og enset ikke noe særlig rundt meg, tror de kunne hatt krig oppi senga uten at det hadde brydd meg en dritt! Søstern min var på sykehuset i 43 timer før gutten hennes var ute, hun fikk bli siden det hadde vært fryktelig lite søvn de siste ukene, riene kom med alt fra 10 min mellom til 4 timer! Hun var veldig glad hun hadde tatt med seg musikk!
Aini Skrevet 1. november 2010 #3 Skrevet 1. november 2010 Brydde meg fint lite om alt som skjedde rundt meg og hadde øyene igjen uten om når jeg hadde rier og når pressriene kom, stakkar studentlegen som skulle sette venflon men bommet litt, jeg kommenterte med at " det er ikke farlig det, jeg kjenner det ikke uansett" hehe. ble også klippet og kjente ikke det heller. Men etter på når jeg skulle få bedøvelse og sy der jeg ble klipt, det gjorde drit vondt. Hadde nok med meg selv og riene..
Siljev85 Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Det hadde eg ikkje tid til, her gikk det fort. var på sjukehuset ca 12.00, og han var født 15.30. brukte mesteparten av tida i badekaret med TETTE rier
Kaspersen Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Jeg hadde ikke med musikk, savnet det ikke og er ikke noe jeg vil vurdere å ta med ved en eventuell neste fødsel. Tror jeg bare ville oppfattet det som masete om jeg skulle hatt konstant "gnål" på øret i tillegg til å skulle komme meg igjennom riene :-) men er vel smak og behag dette som alt annet!
ønsker nr 3!!! Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 Jeg gjorde ingenting bare tenkte på at jeg vil bli ferdig. Hadde ikke tid til å tenke engang fikk den første rien kl 23;30 og fødte 01:04. Jeg skulle ønske jeg var sånn som tenker på musikk under fødselen
Mjølkekua Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Hehe..enig! Med førstemann hadde jeg med musikk (alternativ fødestue), og hørte på den de første cm. Etterhvert måtte de bare få se inni*** å få den av ;-p du får poste et innlegg om at de kanskje heller bør forberede seg med pusting eller noe, og at det sjeldent kan planlegges hvordan fødsel forløper. De som kan høre på musikk bør belage seg på å høre den hjemme før de drar på sykehuset... Med nr 2 ble jeg satt i gg og da startet helvetesrier med 2 min i mellom uten "oppbygging". Da var det nok med meg og mitt for å si det sånn..
*LillaMeg* Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Jeg hadde en veldig rask fødsel, så rakk ikke å tenke på musikk eller tv, hadde heller ikke planer om det.. Men mange ganger varer jo en fødsel i maaange timer, og da er det kanskje greit med musikk, eller tv..
eja Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 Jeg hørte litt på musikk på sykehuset, men det var før de verste riene startet. Måtte være der på overvåkning noen timer før fødselen startet skikkelig, så sånn sett var jeg jo ikke helt i "sykehusmodus" på det tidspunktet. Husker mannen kom med avisa når riene hadde tatt seg opp en del, og lurte på om jeg ville lese. Tenkte vel det var kjedelig å ligge i den der senga i mange timer. Men, nei, den avisa kunne jeg godt klare meg uten... Hadde ikke klart musikk eller tv når riene tok seg opp.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 hadde det vært tv på fødestua hadde den blitt brukt av meg iallefall. Men siden det ikke var tv så tydde jeg til mobilen å pratet med et par venninner mens jeg venta på pressriene. Hehe jeg hører vel til unntakene, men måtte ha noe å ta meg til når gubben var å spiste pizza når pressriene startet var gubben på plass å fødselen gikk som en drøm. Venninna mi var superspent på å få enda en telefon om hvordan det hadde gått Må legge til at jeg hadde epidural da.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Å, nei du.. Jeg hadde skrevet et ønskebrev, men fødsler kan man aldri vite hvordan blir!! Jeg ble lagt inn kl 06.00 fordi de ville gi meg morfin. Jeg var ikke i aktiv fødsel, men jeg var total utslitt etter å ha gått med regelmessige modningsrier i 26 timer. De var akkurat vonde nok til at jeg ikke fikk sove. Men morfinen virket skikkelig på meg, for jeg slappet så av at jeg nærmest sov meg igjennom den aktive fasen. 3 timer senere kom første pressrie iallefall! :-) Men vi hentet radioen hjemme etterpå da. Så hadde den på rommet på barsel. Trengte litt lyd, for vi kunne tydelig høre at det var en fødestue i rommet over oss...
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Hadde omtrent 2 timer å kjøre til sykehuset, så jeg hadde laget en cd som vi kunne ha i bilen, med alle de nyeste, hippeste sangene;) men da fødselen var i gang og vi satte oss i bilen ble volumet raskt skrudd ned.. cd´en hørte vi heller på vei hjem fra sykehuset med lilleknøtt i baksetet=)
hol(L)y COW Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 Vi hørte faktisk på radio nesten hele fødselen. Kjempekoselig! Men under pressriene enset jeg den ikke, tror jm skrudde den av.
2010 Mammaen Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 Signerer den Hanna :-) Synes også det er en smule absurd... Jeg hadde en fødestue med CD-spiller, men kunne ikke falt meg inn å høre på musikk. Ville nok bare blitt irritert av det egentlig. Det eneste jeg ville var å holde min kjære i hånden (hendene). Jeg hadde 5 cm åpning og 2 min mellom riene da jeg kom inn. Men hadde jeg kommet inn mye tidligere er det mulig at det hadde vært aktuelt hvis jeg hadde en CD med musikk som jeg fant avslappende. Eller nei, hehe (tenkte litt på det)... Jeg var ute og gikk laang tur under åpningsfasen og sov litt. Ville faktisk ikke hørt på musikk da heller. Men det er jo meg. Vi har jo forskjellige måter å slappe av på og reagere på smerte på. For noen kan musikk ha en smertelindrende effekt.
blomstre Skrevet 2. november 2010 #15 Skrevet 2. november 2010 Jeg var med på et prosjekt, og hadde fått en avslappings-cd som jeg hørte på hver dag og skulle ha med på fødsel. Så kom dagen, jeg ble skrevet inn på fødestua kl 1945, og barnet var ute kl 2010... Fikk telefon av de som fulgte opp prosjektet etterpå for å sjekke at datane mine faktisk stemte, he, he, Fikk ikke hørt på noe cd nei :-)
stjertløvetann Skrevet 2. november 2010 #16 Skrevet 2. november 2010 Ja jeg hadde musikk på under fødselen! Er visst rar jeg da, men det får heller være Hadde med meg etpar cder og endte opp med å høre The Flaming Lips "The soft bulletin" omigjen på repeat 3 ganger de 2 timene fødselen varte. http://www.youtube.com/watch?v=JY_L1AzSmhU Kom inn med 4 cm, så de 2 timene på sykehuset det var fødselen det, og det var djevelsk vondt, men jeg takker skaperen for at jeg hadde vett til å ta med cder, for musikken hjelp meg gjennom smertene like mye som akupunktur og badekar gjorde, om ikke mer.. Og jeg er sjeleglad at jeg tok med cd selv, for den eneste som låg på fødestua var "Phil Collins Lovesongs", ikke min kopp te akkurat Første fødselen min kom som julekvelden på kjerringa, så da hadde jeg ikke musikk med, men jm satte på radio midt under fødselen, greit nok det, men det var så mye dårlig musikk på p4 den dagen at jeg holdt på å krepere. Men var for opptatt med å føde til å tørre å si ifra.. Så hadde bestemt meg for at jeg skulle ta med musikk selv med nummer to Og skulle det bli flere barn så tar jeg garantert med musikk på neste fødsel også!
Vimse + gullene Skrevet 2. november 2010 #17 Skrevet 2. november 2010 hørte på musikk hjemme før vi dro. På sykehuset savnet jeg det ikke for å si det sånn. Fikk ikke engang med meg hvordan rommet så ut før jeg var ferdig.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 2. november 2010 #18 Skrevet 2. november 2010 Nei, hadde nok med meg selv. Men har et vagt minne at med førstemann, for ørten år siden, så hadde jeg planer om en fødsel i vann, hvor jeg hørte på Enya og var omringet av levende lys. Hehehehehehe... sånn ble det ikke.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 2. november 2010 #19 Skrevet 2. november 2010 Hehe, nei jeg kom inn med 7 cm åpning siden det satte igang en time før. 1,5 time senere var han ute. Hadde ikke orket tanken på å ha musikk på da nei. Tok med en mp3 spiller, men den ble aldri brukt. Vi hadde fam.rom så vi koste oss i dobbeltsenga på kveldstid med tv etter fødselen.
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 2. november 2010 #20 Skrevet 2. november 2010 jeg ble satt igang mandags morgen kl 07, så både på tv å spilte spill å hørte på musikk, vannet ble tatt onsdag morgen, da var det ikke mye tid til å se på tv lengre, men hørte på musikk under hele fødselen til hun var ute onsdag kveld kl 22.38. det var faktisk ganske spesielt for akkurat i det jeg skulle presse på siste pressrie før hun var ute spilte de "det vakraste som fins"! så denne sangen var da jeg fikk lille jenta på brystet:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. november 2010 #21 Skrevet 2. november 2010 hehe, musikk under fødsel har vært helt uaktuelt for min del gitt, både under min lange 15-timers 1.gangsfødsel og min raske 2-timers styrtfødsel nå med nr 2. Har hatt MER enn nok med mine egne smerter egentlig, og orket verken å prate noe særlig eller langt mindre dille med pc´er eller annen musikk Mannen min fikk ikke engang lov til å røre meg fordi jeg var så "borte" i min egen lille smerteverden, hvor jeg fokuserte på å komme meg gjennom det, rie for rie. Fødte uten noen form for smertelindring begge gangene, og tror nok at det kan ha noe å si.
Løvinna30 Skrevet 2. november 2010 #22 Skrevet 2. november 2010 jeg klarte ingen ting.. jeg hadde så vondt! musikk hadde nok vært mere irriterene for meg. Det lille samboern sa irritrete vette av meg... jeg ville ikke bli "forstyrret" tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå