Gå til innhold

Armen min dovner bort :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere her inne som opplever dette?

Våkner spesielt av dette om natta. Da er armen helt vissen og det værker som bare det! Selvom armen overhodet ikke ligger i klem på noen måte. Det opptrer på dagen også, stadig oftere..

Er sykepleier, så symptomene er liksom ikke som Carpal Tunnel Syndrom, og jeg har heller ikke spesielt med ødemer..

Æsj! Nå er det nok med kjipe "bivirkninger" av denne graviditeten altså..

4 dgr til termin! Måtte han komme da, om ikke før! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn var det til moren min også, da hun gikk med meg. Ikke bare dovnet den bort, men hun kunne plutselig miste følelsen i den helt, for en liten stund, før den plutselig kom tilbake.

Men hva som var årsaken til det, og om det er farlig, vet jeg ikke.

Jeg vet bare at jeg var veldig liten da jeg ble født pga dårlig morkakefunksjon. men vet ikke om det kan ha noen sammenheng med det som skjedde med hånden.

men dette bør du jo nevne til legen din, eller til føden kanskje?

Det ville i alle fall jeg ha gjort. :)

Skrevet

Hei.

Jeg har følt en slags stølhet i høyre arm fra 4 mnd. Jeg ble bekymret da det kjentes ut som om lymfekjertlene mine var hovne, så jeg fikk bestilt røntgen av brystene. Jeg fikk da vite at noen kvinner har veldig høye kjertel veier, som da kan irritere lymfekjertlene under armen. Man vil da kjenne seg øm og støl nedover i armen, men dette skal ikke være farlig.

Samtidig (som du sikkert vet) øker blodvolumet under graviditeten, samt boldforsyningne til ulike organer forandres. Dette kan jo merkes både i armer og ben.

Vel vel... vet ikke om dette var noen trøst. En liten funfact på slutten: Noen kvinner har så høye kjertelveier at det kan begynne å lekke melk fra andre steder på brystet enn ut av brystvorten.

Gjest ________
Skrevet

føler meg innemellom nummen i venstrearmen på natta, vet ikke om det er det samme som deg da... men når det kommer varer det en halvtime så kommer følelsen tilbake

...dette er noe jeg har hatt før jeg ble gravid også, men har det hyppigere nå.

hjelper å bevege skulderen rundt og rundt og strekke ut for min del :)

Skrevet

Min mor hadde det også, jeg og, i begge graviditetene. Kan det ha noe med lavt stoffskifte å gjøre? For det fikk vi begge påvist etter fødsel..... Aner ikke selv, wild guess... Er så rart for jeg kan våkne av at høyre arm sover mens jeg ligger på venstre arm!!

Skrevet

Nå ble jeg litt lettet, for jeg har gått og kjent på en litt støl følelse i venstre arm lenge. Jeg var litt redd for dette jeg rett og slett... Merker også at venstre bryst er litt mere fullt av kjertelvev, det har det alltid vært, så mulig dette forklarer litt. Stikker og brenner litt i venstre bryst også....her skal det bli melkeproduksjon ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...