Meg1972 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 Fekk telefon frå klinikken i dag om at forsøket vert i veke 48 i staden for veke 49! Er veldig klar for å koma i gong, og vart glad når det vert ei veke tidlegare enn avtalt :-) Dermed startar eg på Primolut allereie om 2 dagar (10-dagars kur) før eg skal byrja på Gonal-F ca 17. november. Dette vert vårt fyrste forsøk med kort regime. Blir spennande veker framover og me håpar sjølvsagt på full klaff denne gongen! Det hadde vore godt nytt for oss to i heimen like før jul! Fleire som ligg an til forsøk i veke 48?
håper78 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Heisann!! Så bra at det ble før da, kortere ventetid, og det er jo ikke å forakte i denne prosessen:) Da er vi ganske likt i løypa, jeg skal begynne på primolut imorgen, 10 dager, og puregonstart ca 17.november:) Nå føler jeg at tiden virkelig begynner å gå unna egentlig, ikke mange ukene nå.Det blir så spennende, grugleder meg noe helt enormt! Hvor holder du til? Og hva er deres"situasjon"? Lykke til fremover, skal følge med deg her inne:)
håper78 Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Kan og fortelle at dette er vårt aller første forsøk, så alt er helt nytt:) Glemte å si at uttak er satt til uke 48, Haukeland.
Satya Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Hei på dere begge. Så gøy - jeg ligger likt med dere begge to. Kanskje vi alle er gravide til jul? Jeg ble henvist til klinikk i september med beskjed om 4 mnd ventetid. Fikk imidlertid tilbud om å stå på ringeliste i tilfellet avbestillinger, og vips kom vi inn på innledende time i går. Og siden tilfeldigvis var på syklusdag 21 i går, tok jeg min første sprut med Synarel umiddelbart etter timen. Skal begynne med Menopursprøyter 17. november og på UL 26. november - uttak i uke 48. Utrolig gøy at ting plutselig akselrerte, kan ikke tro at det allerede har kjedd så mye!! Var veldig nervøs og spent på om jeg i det hele tatt fikk lov å prøve pga muskelknuter i livmor, men vi ble godkjent, heldigvis. Gleder meg til å følge med dere og alle andre som skal til pers før jul!
Satya Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 ...forøvrig vårt første forsøk, så jeg er også en fersking :-)
håper78 Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 så kjekt!! Og flott dere ble godkjent tross for muskelknutene dine, men de hadde vel ikke godkjent dere om de ikke mente det er gode sjanser for at dere skal lykkes,stol på dem:)Vi skulle egentlig til forundersøkelse 15.november, men min samboer ringte etter ferien og spurte om det var muligheter å komme til før, så da var vi til samtale i i september, og kom til 2 mnd før, deilig, for ventetiden er det aller verste nesten synes jeg, vil bare komme igang:) Er spent på alt fra medisiner og bivirkninger. Vurderer seriøst sykemelding i denne perioden, evt fra sprøytene. Jobber i helsevesenet, med en del tungt fysisk arbeid og, og det er fælt å skulle ta seg av andre mennesker når en føler seg skikkelig groggy selv, og fokuset er helt andre steder enn det man er på jobb for å gjøre..Tross alt mennesker en jobber med,men får se det a, prøve i det lengste, ta dagene som dem kommer, det kan jo og gå helt fint..Hva tenker dere? Blir spennende uker nå, må følge hverandre,hvordan det går:)
Meg1972 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2010 Hei, håper78 og Satya! Me ligg tydelegvis heilt likt an i løypa! Så moro! Eg er fersk med kort regime denne gongen. Men har hatt eit egguttak (langt regime) i januar i år og to fryseforsøk etter dette. Så det vert mitt 4. innsett i veke 48. Før eller seinare må me vel lukkast? Eg har PCO og svært sjeldan naturleg eggløysing - så difor driv me på med IVF. Har skrive litt meir på profilen min. Høyrer til på Haukeland, eg også :-) Har vore og henta Primolut i dag og i morgon er eg i gong med medisin igjen. Endeleg! Eg har gitt beskjed på jobben at eg vert mykje vekke i veke 47 og 48 (UL veka før forsøket samt uttak og innsett). Me har lang reise som gjer at eg må ha fri frå jobben. I tillegg skal eg ha ei veke ferie etter forsøket. Sjukemelding vurderer eg når det nærmar seg. Dersom eg er veldig uvel eller har høgt stressnivå i kroppen pga jobben, vil eg be fastlegen om sjukemelding. Biverknader av medisin har ikkje vore noko problem tidlegare - så eg jobbar hvis eg er i fin form. Lukke til de også - tenkt om me alle kan gle oss over graviditet i jula!
MK73 Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Heldig, du! Jeg måtte først vente på lap, så vente på mens, så vente en måned til pga høstferie - og nå, nå er den forbaskede mensen en uke forsinket. Så her ventes det stadig... Gled deg til kort regime - det er himmelsk :-)
Meg1972 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2010 Ja, eg er vel heldig denne gongen... Det vert nok med venting i dette gamet - og alt som kan kortast ned av ventetid er jo bra. Men du har jo venta meir enn nok pga diverse! Håpar mensen kjem så du kjem deg vidare og i gong med forsøk. Ynskjer deg alt godt! Veit du har forsøkt mykje lenger enn eg - så no må det vera din tur! Ser fram til kort regime - men er jo sjølvsagt litt spent på korleis det vil fungera for meg.
Satya Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Utrolig! Jeg har hetetokter på spraydag 3... er det mulig?? Vanligvis er jeg skikkelig frossen, men i dag når jeg kom hjem fra jobb har jeg IKKE behov for å fyre, og dro på meg singlet. Foreløpig er det bare gøy å kjenne at det skjer noe med kroppen, håper at den følelsen holder seg gjennom 1 mnd medisinering. Har forøvrig ikke gjort meg noen tanker om sykemelding under forsøket - jeg jobber på kontor og regner med at det er rolig nok både for meg og egget jeg skal ruge på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå