Gå til innhold

Startet med smokk i dag, 11 dager gammel baby = urolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi hadde besøk av helsesøster i dag, og fikk ja til å starte med smokk ettersom han ikke er så lett å ta fra puppen på natten, dog han suger veldig godt i 10-20 min. Han vil ha mer, men gulper det bare opp igjen.

SÅ, i dag da har vi prøvd smokk på dagen for å se om han ville ta den, og etter dette har han ikke ville sovet?!

Gullet vårt har vært våken i snart fire timer i strekk (gråter ikke), og det har ikke vært slik i de første 11 dagene!! Han har spist på dagen og sovnet ved pupp og deretter bitt lagt...

Er det smokken som gjør dette? Han vifter med armene, lager sugemunn, og leter med hodet. Vi har gitt han smokk, og mat med korte mellomrom, men han klarer ikke sove! Kaver, suger og veiver videre...

Noen tanker fra dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt at smokk pleier å gjøre babyer urolige nei, heller stikk motsatt;) Min lille jente kan også ha lengre perioder våken, og når hun veiver og styrer mye er det ofte fordi hun har noe luft som vil ut- rap eller promp f.eks.

For jeg regner med at du tilbyr ham puppen også, ikke bare smokk, slik at han ikke er sulten?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi opplevde faktisk at smokken holdt han litt våken i starten, men det ga seg etter et par uker. De må liksom vende seg til den... Men jeg har ikke hatt en gutt med det store sugebehovet. Han har ammet hyppig, men han har aldri brukt meg som smokk. Han fikk den da han var 4 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...