Gå til innhold

Noen som er kjent på Gran Canaria -shopping...=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal 14 dager til Puerto Mogan og skal ha leiebil. Vi kommer til å ta ihvertfall en tur til Las Palmas for litt shopping og sighteseeing. Men med to små barn vet jeg vel av erfaring at det oftest ikke blir så mye ro til å kikke i butikker, og jeg vil shoppe litt!

Så da er spørsmålet -er det noe ordentlig kjøpesenter litt nærmere, et eller annet sted langs "turiststripa" på sørsiden av øya. Som har de ordentlige spanske butikkene, og ikke bare sånne "turist-jall-butikker". For da kan jeg isåfall kanskje ta meg en tur avgårde alene=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du innom carrefour, som ligger i Vecindario, ligger mellom flyplassen og playa del ingles, sånn ca.

der er det et stort kjøpesenter, over 2 etg, og ikke alle de jalla butikkene...der er alt mulig...

det er vel den eneste jeg kan anbefale,av de helt store :-))

sånn i farta.

Skrevet

Enig med fem om dagen :) Kjempebra senter med mange mange mange fine butikker:) Ellers så tar det ikke såååå lang til med buss til las palmas da, og der her du jo el muele (tror jeg det heter). Ennå flere bra butikker:)

Skrevet

Ok, ser nå at dere allerede har lagt innen dag i Las Palmas:)

Skrevet

Kjøpesenteret i Vecindario heter Atlantico. Anbefales, masse masse fine butikker! Carrefour ligger ved siden av og minner vel mer om en bedre utgave av coop obs.. :-)

Skrevet

stemmer, Christina06 :-)) ellers er det også mange fine plasser å stoppe, i innlandet, når en har bil.

er mye å handle av lokale varer, og veldig moro, også for ungene...vi var oppe hos guanchene, og i maria kirken...

husker ikke helt reiseruta, da må jeg nok finn kartet :-)

Skrevet

Mitt favoritt shoppingsenter på GC er Las Arenas som ligger i Las Palmas.

Atlantico er også veldig bra.

Det finnes shoppingsenter i massevis på GC, men etter min mening er Las Arenas det beste og Atlantico på andre plass :)

Skrevet

Takk for tips jenter. Har googlet litt nå, og dette virker jo veldig bra.

Da kan vi fokusere på å kose oss i gågater i gamlebyen, rusle rundt og nyte kafèer og småbutikker i Las Palmas, og ta en egen handledag på Atlantico hvor vi kan kjøre bil "til døra". For har skjønt at kjøring og parkering i LP sentrum ikke nødvendigvis er det enkleste så da kan det jo fort bli litt avstander, og mye drass med barnevogn, småbarn og handleposer...

Skrevet

Du finner ikke noe ordentlig kjøpesenter nærmere Mogan enn Atlantico i Vecindario. Carrefour er forøvrig en obs-aktig stor butikk inne på senteret.

Det er et nytt kjøpesenter i Arguineguin som har noen få ordentlige butikker (bl.a Kiddys Class= Zaras barneavdeling), men ikke et senter man setter av hele dagen til.

Slenger meg ellers på anbefalinger som El Muelle, og Las Arenas inne i Las Palmas. På Las Arenas har de et lekeland(ala hoppeloppeland) på toppen av senteret hvor man evt kan plassere far og barn mens mor shopper? :) På Las Arenas har de til og med Primark (..og haugevis med andre kjente og ukjente butikker over 3 etg)

Det er ikke noe problem å kjøre/parkere inne i Las Palmas. Hvis man svinger av på det første skiltet til høyre der det står "Triana" og følger p-skiltet kommer man rett til en stor utendørs parkeringspass. Derfra er det bare noen få minutter å gå til hovedgaten i gamlebyen. Her finnes det meste av butikker og også flotte lekeplasser. Vær obs på at de kule butikkene finner man oppe i tverrgatene til Triana og da disse butikkene faktisk praktiserer siesta.

Skal man til el muelle eller Las Arenas parkerer man bare nede i deres egne parkeringshus.

Skrevet

5 om dagen

-hvor er man når man er opp hos guanchene og hva er det å gjøre der. Googlet det litt og det virket litt spennende, men fant ikke noe om hvor og hva.

Men små barn er det liksom ikke aktuelt med 8 timer solsteik og strandliv hver dag, så greit å ha litt andre planer også, og vi skal ha leiebil hele ferien.

Skrevet

skal se om jeg finner kart i løpet av kvelden, og forklare deg.....men er en plass som heter guanchene, ligger opp mot det store fjellet.

Skrevet

http://www.angelfire.com/mi2/Canaria/Guanchene.html

http://www.norwegen1.com/grancanaria/RoqueNublo/roquenublo.htm

http://www.norwegen1.com/grancanaria/SantaLucia/SantaLucia.htm

http://www.norwegen1.com/grancanaria/Historie/Historie.htm

her tror jeg du finner ut av hvordan du kommer dit...vi har vært der 2 ganger, og like spennende hver gang.er 7 eller 9 familier som bor fast i hulene sine, og livnærer seg med å drive en litt enkel restaurant, bygget inni fjellet.er mulig å kjøpe de produktene de selv lager.

er også en gammel kirke som en kan se i, og der er alt i stein, og veldig spesielt...

vi kjøpte hjemmelaget honning, av en gammel dame som het maria :-)

ellers er det veldig varmt der, så en må ha med vann, for en kan gå i stiene opp etter fjellet, der de bor :-)

litt husdyr har de også, men de er bare å se på på avstand,er ikke så tamme.det er hunder,katter,høner,geiter,kuer og griser der.

er en turist plass ,så det kommer buss laster dit, men det blir ikke mye folk likevel.

ellers er det bare å spørre om det skulle være noe du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...