Gå til innhold

kan p-ring forsinke mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om mensen kan forsinkes om p-ringen ble satt inn 7 dager etter siste dag i mens istedenfor første dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, p-ring hindrer eggløsning og gir en blødning etter at man tar ut ringen som minner om mens (men ikke er det). Og den blødningen kommer jo ikke før man tar ut ringen, uansett om det er etter 2 eller 4 uker. Med mindre man glemmer den så lenge at ringen mister all virkning og man blør av den grunn. Eller man kan spotte underveis mens man bruker p-ringen. Men riktig mens får man ikke før man har vært uten ring en tid, slik at kroppen rekker å lage en EL først. Så kommer mensen etter det.

Men mulig jeg ikke forsto hva du spurte om..

Skrevet

Det gjorde du og svaret var kjempebra, men det var jeg som ikke formulerte spørsmålet mitt bra nok.

Det som foregikk var at jeg satte inn p-ringen for første gang i år som jeg skulle, men så blei jeg kvalm og trodde det var p-ringen så jeg tok den ut. Da kvalmen etterhvert gikk over tok jeg sjangsen på at det ikke var ringen som hadde skylden og satte den etterhvert inn igjen og nå er det et par dager siden jeg skulle hatt mensen (tok den ut lørdag), så jeg lurer på om det er mulig at jeg er forsinket fordi jeg satte den inn såpass sent?

Gjest jegogfrøetjegmistet
Skrevet

jeg gikk på P-ring i fjor, men sluttet i januar da mensen uteble uten at det sto i bivirkninigs listen fant så vidt en bemerkning i heftet som fulgte med om at hvis mensen uteble skulle man bare gå ut fra at alt var som normalt.

Ble litt skeptisk når det ikke var nevnt som bivirkning at mensen kunne utebli samtidig som de viste at det kunne skje.

Skrevet

aha, sånn.

Normalt sett skal jo blødningen komme i løpet av noen dager etter at ringen er tatt ut, men som sagt kan kroppen hoppe over en slik blødning også. Som hun andre her skriver så står det også i pakningsvedlegget at det kan skje. Opplevde selv at jeg ikke blødde før etter 5 uker når jeg tok ut min i april, selv om jeg ALLTID hadde blødning mellom ringene.

Men sånn med tanke på kvalmen, og at du var uten ring noen dager, har du sjekket at du ikke er gravid da?

Skrevet

Lurer på om jeg kan være gravid ja, for da jeg var kvalm var jeg bare sjuk, så det må isåfall ha skjedd samme dag jeg satte inn ringen. Var ikke helt gjennomtenkt akkurat. Håper isåfall at de hormonene som har blitt skilt ut av ringen ikke har gjort noen skade.

Skrevet

Det står jo i pakken at man skal bruke annen prevensjon i 7 dager i tilegg til ringen dersom ringen har vært ute i mer enn 3 timer...såe, du kan jo ta en test kanskje?

Skrevet

Aldri fått med meg den bivirkningen nei. Gikk på p-ring for noen år siden også, og da fungerte alt som normalt, så det er derfor det er så rart om jeg plutselig skulle miste mensen bare fordi jeg har hatt den inne under 2 uker

Skrevet

Det gjør det ja? Ja, da spørs det om jeg ikke kanskje bør kjøpe meg en test og heretter lese bruksansvisninger og forklaringer litt nøyere heretter.

Takk for opplysningen og gode svar :-)

Skrevet

Hei.

Den kan nok forskyve litt den p-ringen. Jeg prøvde den i februar i fjor, men ble så dårlig at jeg måtte ta den ut etter noen dager. Ble svimmel, kvalm og rett og slett uvel. Jeg ble bedre noen timer etter jeg hadde tatt den ut, så derfor turte jeg ikke sette den inn igjen. Regnet etter når sånn ca jeg skulle ha el og holdt meg langt unna sex den uka, men den hadde forskyvet seg. For mensen kom aldri tilbake, sitter nå i dag med 3 uker igjen til termin.

Utfra min siste mens skulle jeg hatt termin 14 nov, men utfra 3 ul så er termin 26 nov. Så min syklus ble virkelig klusset til bare pga noen dager med p-ringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...