Fluffy87 Skrevet 1. november 2010 #1 Skrevet 1. november 2010 hei. jeg er i uke 30 nå, å mini ligger fortsatt i tverrleie. det har han gjort i hvertfal 2 mnd nå, så virker som han trives der. det virka som han prøvde å snu på seg i går kveld, men han lå fortsatt i tverrleie hos legen i dag.. noen som har erfaring på når de snur seg? virka på legen min som at det ble mindre og mindre sjanse for at han ville snu seg nå? må legge til at det er for smale bekken i familien (min mor) så er mulig jeg ikke er stor nok heller, å da er det vist ikke altid de legger seg med hode ned..
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 1. november 2010 #2 Skrevet 1. november 2010 Hei! Jeg har fått inntrykk av at de fleste snur seg fra uker 28 til uke 32 men de kan snu seg helt frem til termin. Sist snudde min seg i uke 28 det utløste rier som stoppet av seg selv men gav modning ble sendt på føden for sjekk og på føden ble vi forberedt på at det kunne bli for tidlig fødsel men det ble det aldri. Denne gangen har ikke knøttet snudd seg er nå 29 - 30 uker og hun ligger i skråleie med rumpa nederst. Prøver å snu seg hver dag men kommer bare nesten på tvers da kommer kraftige kynnere. Jeg har smalt bekken så kanskje det er noe i det legen din sier om at det ikke er alltid de snur seg da. Jeg hadde haste ks sist pga navlestreng i klem det var ikke så ille men tanken på at det kan bli ks nå er et mareritt for min del jeg vil føde vaginalt og hvis hun ikke snur seg selv blir det mest sannsynlig ks fordi arret kan revne ved snuing og sete er visst utelukket siden jeg ligger i nedre grense av normalen på bekkenmål. Lykke til, leste i en annen tråd at akupunktur kunne få baby til å snu seg, og at f.eks gulvvask på alle fire kunne hjelpe baby med å snu seg. Kan være verdt et forsøk.
Puppemamma Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 hei, babysen din kan nok snu seg leeenge enda de kan snu seg helt frem til termin, men vil mest sansynelig gjøre det innen et par uker når det begynner å få dårligere plass vil jeg tippe:) det er det jeg har fått høre på svangerskapskurs og av jordmødre hvertfall. min snudde seg i uke 33 og jeg merka det veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå