Gå til innhold

Bekymret, igjen ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!:)

Jeg har en sånn CareMaxx babydoppler, og hører stadig vekk på lillegulls hjertelyd. Men i de siste ukene synes jeg pulsen har vært så høy - så høy at jeg ikke får telt den engang.

Og i tillegg kjenner jeg nesten ikke spark lengre.

Har kjent daglige spark siden uke 13 - og er nå i uke 15.

Vet det er tidlig å kunne kjenne sparkene regelmessig enda,

men er det ikke litt rart at pulsen er såpass høy, og

babyen såpass rolig?

Åh, er så lei av å bekymre meg nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei tror ikke det er noe å være bekymra for, jeg er 15 uker på vei også, og hjertet til babyen slår alt mellom 157 og 167 slag i minuttet... Men jeg må si at jeg bekymrer meg hver dag selv og det kan ikke være bra..

lykke til videre, alt er nok bra skal du se:)

Skrevet

Hei på deg du :)

Det er jammen meg ikke bare bare å gå gravid du...man bekymrer seg for ett eller anna hele tiden. Når en bekymring er avkreftet, dukker det opp nye bekymringer. Ikke lett og ikke gøy!

Jeg tror heller ikke noe er galt hos deg. Babyen kan jo ha lagt seg litt annerledes slik at sparkene ikke kjennes så lett lengre? Ang. hjertelyden, så tror jeg kanskje jeg forstår hva du mener. Jeg har nemlig også hørt babyen min sin hjertelyd slå veldig fort noen ganger, men jeg har funnet ut at det kommer an på hvor og hvordan man plasserer doppleren. Av og til når den slår veldig fort, tror jeg det må være pga et slags ekko inni der. Det høres i alle fall slik ut, for om jeg flytter litt på doppleren, så hørers hjertelyden dobbelt så sakte ut. Altså ca 2-3 slag i sekundet.

Har du snakket med legen/jordmoren din om dette? DU kan jo alltids spørre hva de mener det kan komme av???

Stor klem fra meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...