Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med og regne ut 80% stilling?? TUSEN TAKK :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100 %, dvs hos oss 7,50 timer per dag inkl lunsj 30 min.

Skal nå ned i 80 % stilling og kan da velge mellom 1 dag i uka fri eller kortere dager hver dag.

Jeg velger da å jobbe kortere dager. Hvor mye mindre jobber jeg da hver dag?

Takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

80% stillig er 30 timer i uka, altså 6-timers dag.

Skrevet

Du jobber 6 timer pr dag når du jobber 80%

Skrevet

Men herre!!! Hva er 7,5 delt på 5 dager?? luring...

Skrevet

Helt enig :)

Min sjef sier jeg SKAL jobbe 6.40 timer hver dag inkl lunsj, uten lunsj blir det 6.10 timer. Slik blir regnestykket sier jobben. Ikke aktuelt å diskutere .....

Jeg ikke er enig!

Hilsen HI

Annonse

Skrevet

Hørtes litt merkelig ut, hørt med fagforeningen?

Skrevet

Jobber du over 5,5 timer per dag har du krav på en halv times lunsjpause. Jobber du redusert påvirker ikke dette lunsjpausen så fremt du jobber 6 timer totalt.

Gammel arbeidstid var 37,5 t per uke + lunsj.

Ny arbeidstid er 30 t per uke+ lunsj.

Ny arbeidstid er dermed 6 timer per dag+ lunsj= 6,5 t.

Skrevet

Har du betalt lunsj?

En full jobb (vanlig jobb ikke turnus, der er det egne regler) er på 37,5 time i uka. Det er arbeidstimer, om du ikke har betalt lunsj må du legge på en halvtime hver dag for å kunne kalle det full stilling.

Om du ikke får betalt lunsj, må du være på jobb 6,5 time om dagen for at det skal bli en 80% stilling. Har du betalt lunsj må du være der 6 timer hver dag, eller 30 timer i uka.

Hilsen en annen arbeidsgiver.

Skrevet

Har dere noen egne regler på arbeidstid da?

Mannen min jobber 10 min ekstra hver dag for å jobbe inn inneklemte dager, de 10 min hver dag gjør at han har fri i romjula, påskeuka, en inneklemt fredag osv med lønn.

Det er eneste grunnen jeg kan se til at du skal jobbe 10 min for mye hver dag.

Får du betalt for de 10 min da, har du timelønn eller fastlønn?

Skrevet

Forresten...hvis du jobber 7,5 timer inkl lunsj så har du enten betalt lunsjpause eller kun 7 timers arbeidsdag + lunsj. Har du betalt lunsjpause antar jeg redusert arbeidstid også kan justere hvor mye av denne du får betalt for.

Med 7,5 timers arbeidsdag inkl lunsj har du 35 timers arbeidsuke+ lunsj.

Ny arbeidsuke blir da i 80% 28 timer, og det tilsvarer 5 timer og 40 minutter+ en halvtimes lunsjpause= 6 timer og 10 minutters arbeidsdag

Skrevet

Forresten...hvis du jobber 7,5 timer inkl lunsj så har du enten betalt lunsjpause eller kun 7 timers arbeidsdag + lunsj. Har du betalt lunsjpause antar jeg redusert arbeidstid også kan justere hvor mye av denne du får betalt for.

Med 7,5 timers arbeidsdag inkl lunsj har du egentlig 35 timers arbeidsuke+ lunsj.

Ny arbeidsuke blir da i 80%: 28 timer, og det tilsvarer 5 timer og 40 minutter+ en halvtimes lunsjpause

= 6 timer og 10 minutters arbeidsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...