Gå til innhold

Skravletråd IKM ? uke 47 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Student313, ja vi begynner å bli en god gjeng nå :-D Morsomt å vente sammen :) Lenge å vente ja, men jeg misunner dere som har forholdsvis tidlig i uken, jeg må vente helt til slutten!! ;) Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du da Bonusbarnet?Hvis du vil avsløre det ;) Jeg er 28 så er kanskje forholdsvis sen ute med nr 1..men men håper det går raskt likevel, vil jo gjerne ha flere også. Godt å høre at det gikk så bra selv om du stresset, man hører jo så mye om at stress er grunnen til at det ikke går osv, men er jo ikke så lett å styre at man tenker på det osv. Så koselig da at dere to skal ha et barn sammen også, et kjærlighetsbarn ;)

Skrevet

Jeg er 39 :). Kjärlighetsbarn ja..hehe, har alltid tenkt at det er litt sånn tullete men nå sitter jeg her selv :). 28 er en kjempefin alder!!! Jeg var 27 da jeg ble gravid med min förste og jeg synes jeg var kjempeung når jeg tenker tilbake! En perfekt alder og kjempegod tid til å få fler. Jeg hadde tre veldig tett og synes det er veldig fint. Koser meg egentlig litt med at IKM er en uke unna jeg, da kan man jo gå å drömme og håpe litt. Tror det värste stresset er om man stresser med å IKKE stresse. Er bare å stresse og väre snill med seg selv og tenke at det er heeeeeeelt naturlig, det er egentlig ikke stress. Det er engasjement fordi man gjerne vil noe! En er målrettet og er villig til å gjöre det som skal til for å få det til, stresset ligger i å ikke tillate seg selv det. Tror det er kjempefint å få utlöp for iveren her inne sammen med andre som er i samme situasjon. Jeg har verdens mens forståelsesfulle mann som jeg kan snakke med om alt men jeg tror ikke det er så lett for blivende pappaer å skjönne at vi blir så intense når vi holder på å skal bli gravide :). Så da er det jo supert at vi kan skravle her inne. Kanskje vi skal lage en sånn liste?

Skrevet

Her var den:

Sv: IKM liste uke 47 --->skriv dere inn... 18:18 16.11.2010

Mandag 22. nov

===========

Tess27 EL 6 Nov, 2pp :)

*papilla*

barbabelle - 2.pp

Tirsdag 23. nov

===========

Kanskje snart <3 86

Tuddeli (veldig usikker altså, IKM ble flyttet mange dager frem pga at EL kom mye tidligere enn antatt.)

Onsdag 24. nov

===========

Tussemor 1+1? EL 12nov. 3pp

Noddynå: El ca 10 nov. (tror jeg) 1pp

dollypopp, pp? har prøvd snart 2 år

Torsdag 25. nov

===========

Petrine 7.pp. El ca 11 nov.

Ønskersegspire, 2pp. EL ca 11 trooor jeg

Storesmurf&lillesmurf 2pp

Betta prøver på gull nr 2:)2pp

<3Bonusbarnet<3

Fredag 26. nov

==========

Tenkeboksen, 1pp (EL ca 12.11)

mamma07*22pp (El. ca 12.11)

Lørdag 27. nov

==========

Lykkeliten <3<3<3 EL ca 12. nov 1pp.

Tuddeli EL ca 13.11. 3.pp

Søndag 28. nov

===========

Miss Cathi EL 14 nov? 1pp

isi88, EL ca 14 nov? 1pp

zassy☆ ca 13-14 nov? 1pp

GRAVID <3

========

Ikke gravid denne pp :-(

=================

Skrevet

Godt å høre :-D må innrømme at jeg til tider føler meg "gammel" i forhold til mange andre som får barn tidlig i tjueårene, hehe, men vet jo at jeg ikke er gammelgammel liksom :P Hehe. Jeg har alltid drømt om tre barn. Søsknene mine har "bare" to hver, og jeg har alltid tenkt at jeg vil ha tre, men da må jeg vel sette i gang snart ja ;) Kan jo hende det endrer seg når man får barn også og ser hvordan det egentlig er, men ønsker meg iallefall flere barn. Det er jo sant at man kan gå å drømme og ønske disse ukene frem til ikm :) Det er koselig å dagdrømme. Enig! Tenker jeg skulle skrive det i sta at jeg stresser vel egentlig ikke i ordets rette forstand, jeg bare tenker mye på det! Og er ivrig og engasjert som du så fint sier det :-D Tenkte du på sånn liste som du nå nettopp fant eller? ;)

Skrevet

Ja, det var sånn liste jeg tenkte på :). Du rekker tre barn i massevis! Husk jeg fikk 3 på 3, 5 år! Da kan du begynne å regne på hvor mange du rekker om du vil! Men jeg skjönner hva du mener med at en föler seg "gammel". Men jeg mener at du er i den aller beste alder for å sette igang. Synes det er mange rundt meg som er ganske så mye eldre enn deg som ikke har begynt engang. Men jeg tror du får den fölelsen av å väre "gammel " fordi du er så klar. Jeg har alltid sagt jeg skal ha fire jeg da. Så ble det tre også tenkte jeg at det ble med tre, men er jeg skikkelig heldig så blir det fire likevel! Men jeg må si jeg ikke synes det var mye artig å väre gravid. Om en synes det er lenge å vente på IKM for testing er de 9 månedene helt utrooooolig lange! Var kjempekvalm til langt opp i uke 20 og synes generellt sett det var ganske så pyton å väre gravid. Jeg håper liksom at det skal bli anderledes nå :D. Er jo ikke mulig å forestille seg hvor grusomt det er å väre kvalm i så mange uker. Og trött. jaja, vet ikk hvorfor jeg begynte å tenke på det da:)

Skrevet

Akkurat det tenkter jeg også litt på, det er en ting å bli gravid, men man skal jo faktisk gå gravid også. Men får bare ta det som det kommer. Når du nevner det så har jeg faktisk vært gravid en gang for mange år siden (som det ikke ble noe av) og da fikk jeg sånn ekstremkvalme..raste ned i vekt og kastet opp alt jeg spiste og drakk, hadde nok blitt innlagt hvis det hadde fortsatt.. så man kan si jeg har det litt i bakhodet, at det kan bli sånn igjen :S men man kan jo håpe at det blir anderledes denne gangen. Så jeg kan forestille meg den kvalmen ja, og det var helt forferdelig!! Håper det ikke blir sånn igjen, da blir jeg jo sengeliggende :S uff..meeen la oss ikke tenke på det nå, hehe, skal vel altids klare meg gjennom det for et lite gull!! Ja tror du har rett i at jeg får den gammelfølelsen fordi jeg er så klar, for jeg tenker veldig: "at jeg ikke har begynt før!!" hehe, men har en kjæreste som ikke har vært klar, man er jo ikke alene om å lage babyen heller ;) Er bare så glad for at han endelig er med! :)

Skrevet

Jepp! Det er bra han er med :). Har du värt gravid för så kan du jo slappe enda mer av for da vet du at ting fungerer. Man kommer seg jo gjennom de månedene. Jeg var ikke så dårlig som du var, klarte å holde på maten men kombinasjonen av trötthet og kvalme var litt ekstra krevende. Men vi gidder ikke tenke på det nå :). Heldigvis gikk det over etterhvert. Har lest så mye forskjellig her nå så jeg husker ikke hvordan det var med deg , hvilken pp er dere på?

Skrevet

Ja det er jo sant, men det er såpass mange år siden at jeg føler meg ikke sikker på noe. Dette er bare vår første pp, hehe, så det er jo litt skummelt å få forhåpningene veldig opp, jo mer jeg leser her inne jo mer ser jeg jo at mange må prøve lenge, så jeg blir ydmyk angående det merker jeg, men håpet er jo der :)

Skrevet

Da har vi det litt likt, foruten om at jeg er veldig mye eldre enn deg :). Vi får fölge hverandre!

Skrevet

Det gjør vi! Koselig å snakke med deg i kveld :) Snakkes sikkert mer en annen dag.

Skrevet

Hei alle sammen og velkommen til alle dere nye =)

Måtte mange mange spirer vokse og gro denne pp!!!

Her er formen litt opp og ned, men stikkinger i puppene har jeg hatt i mange dager nå. Får innimellom skikkelige kvalmebyer også. Men den flygingen på do for å tisse har gitt seg litt.. Ikke godt å si, men i dag kunne jeg ikke dy meg og tok en test, den var selvfølgelig blendahvit. Er jo for tidlig å teste ennå, vet jo det, men måtte bare hehehe.

Huff denne ventingen er så pyton :( Men vi får nå svar til slutt..6 dager igjen til ikm for min del.

Skrevet

Ja, det begynner jammen meg å bli mange på IKM uke 47 nå! :D

Blir spennende å se hvor mange som har en spire denne måneden :)

Med meg selv aner jeg ikke, men dersom EL var på mine sterkeste tester (som likevel ikke kunne kalles positive), så er jeg vel rundt 7 DPO nå. Og i går skjedde det flaueste! Jeg har vært så utrolig oppblåst i magen, og i går da en venninne var på besøk, og sambo satt i sofaen, og jeg sto midt på gulvet, så bare ploppa det ut en fjert! Jeg visste ikke riktig hvor jeg skulle gjøre av meg, jeg pleier ALDRI å fjerte foran noen som helst, ikke sambo en gang... Men jeg hadde virkelig ikke sjans til å holde det inne. *flau*

Så jeg begynner å lure litt da. Vondt i underlivet, lysken og nedover låra har jeg også innimellom. Dette er vel ikke noe man kan innbille seg? :P Men siden jeg enda ikke har hatt en SKIKKELIG positiv el-test, så fortsetter jeg å teste med de litt til, for sikkerhetsskyld, tilfelle det kan være EL som gir meg alle disse symptomene. :)

Men jeg har da fortsatt 7 dager til IKM.

Skrevet

Hehe Petrine, jeg tok også en test i dag, bare for moro skyld, overhode ikke vits for jeg vet jo det er aaaalt for lenge til ;p Men måtte bare! Skal sies at jeg har flere tester liggende da som jeg har fått gratis, så har mulighet til å teste en del, den var overraskende nok negativ! Hehe.

Er det noen av dere som temper? Jeg begynte litt sent, men har gjort det hele denne uken, og i dag var temp høyere faktisk, men er jo første gang jeg temper så kan vel ikke helt stole på dette heller. Må google litt rundt nå og se hva jeg finner ut ;)

Ha en fin dag!

Skrevet

Tihi tenkeboksen, det hørtes litt pinlig ut ja ;) Vi er visst en del her inne som har fått mer luft i magen i det siste, får håpe det ikke er noe vi har spist :P Tror jeg har det litt likt som deg, er heelt usikker på nå EL har vært, og det er så irriterende for da kan jeg ikke vente til en spesiell ikmdag, eller vite hvor mange dager etter el jeg er akkurat osv, men men, blir jo sånn ca da :) Det eneste jeg kjenner av symptomer nå (sånn bortsett fra økt luft) er mensenlignende følelse i underlivet. Det har jeg hatt i flere dager, men vet jo aldri om det kan være forsinket el eller hva. Hmm.. :)

Skrevet

Haha, godt vi er flere som har prøvd å teste :P Testet i går jeg. Har 8 billigstrimler liggende, så da blir det fort til at man sløser. Men skal vente til neste fredag med ny g-test tror jeg. :)

Hmm, er det tilfeldigheter at vi er så mange med luft i magen, eller er det et positivt tegn mon tro...? ;)

Zassy: jeg har også vurdert å begynne å tempe, men tenkte at det kanskje blir litt feil å begynne midt i en periode, kanskje vente til neste pp, slik at jeg får med hele perioden :) Men, temp som øker er jo tegn på graviditet! Eller at EL akkurat er overstått..

Sku innimellom ønske at jeg var gjennomsiktig, så jeg kunne se hva som skjer der nede!

Skrevet

Ja skal prøve å vente med testingen jeg også, er jo ikke vits i å sløse heller, men er så gøy å prøve :-D Ja jeg begynte jo midt i alt å tempe, men tenker å skrive det ned så har jeg det iallefall til neste pp hvis jeg kommer så langt :) Temper hver morgen kl 6.30, i halvsøvne de dagene jeg har fri, :P. Ja hadde vært noe å kunne se gjennom seg selv, hehe!

Skrevet

Hei, jeg har IKM 27 november cirka. Er veldig spent på denne pp, fordi det er første pp etter jeg mistet i uke 5+3 sist, og har nå hatt en "vente-måned" på neste mens, før vi er i gang med prøving igjen. Hvis den ikke sitter denne måneden, går vi i tenkeboksen... Tenker på dette med garantert barnehageplass og sånn, da er det best å få barn før 1 september 2011.

Januargull,2 pp, 1 SA

Skrevet

Hei Januargull :) Da har vi ikm samtidig! ;-D Godt å ha noen å vente med når mange andre tester tidlig i uken :) Lykke til!

Skrevet

Hei hei, tar en tur innom igjen. Nå :)

har som sagt ikm den 27, og har jo alt klart å lete meg frem til symptomer... Er hard og øm nederst i magen, spes Høyre side... Ømme brystvorter, fiser mer :P, vondt i hode både i går og overigår, sovner med en gang jeg legger hodet på puta (pleier alltid å ta litt tid før jeg sovner), kan bli brått uvel, men går fort over igjen...

Hehe, alt er sikkert psyken som spiller meg et puss, men... Gitt opp håpet litt etter 11 pp, men tenk om det hadde klaffer nå.... *drømme*

Skrevet

Hei :)

Dette blir min 6 pp og føler at nå er det vår tur ;)

Har ikm den 25 november. Jeg føler meg helt grønn på dette området, når er det vanlig at man kjenner symptomer? Jeg har nå ømme bryster, og har de siste 4 dagene vært kvalm stort sett hele formiddagen. Men er dette for tidlig til at det kan være noe positivt?

Skrevet

Hei jenter!

Bah! Ingen symptomer her, null og niks, nada, nothing! Æsj! Skikkelig negativ jeg nå, men men, er jo tidlig ennå da (ca 8-9 dpo)

møna, pleier du å få ømme pupper før TR? Da er det i såfall et litt vanskelig symptom å tolke... :) hvis du ikke pleier det kan det jo helt klar være et symptom. Var mitt første symptom i forrige svangerskap ihvertfall, men tror ikke jeg merket det så tidlig.

Misunnelig på alle dere med symptomer! Hehe, får finne noen jeg også :-D

Skrevet

Forrige graviditet fikk jeg kjempeømme bryst noen dager etter ikm og den ekstreme trøttheten kom en uke eller to etter det igjen. Så symptomjakten hopper jeg over før ikm-dagen kommer.

Nå ser det dessverre ut til at jeg er ute av 47-klubben. :( Fikk en blødning en uke før ikm som stoppet etter et døgn, men som nå har startet opp igjen. Kjedelig!

Setter prøvingen på vent til januar. Skulle jeg bli gravid nå i des er det selvsagt bare koselig det, men teller ikke dager. Lykke til dere andre!

Skrevet

Så dumt da barbabelle, men ønsker deg lykke til videre med prøvingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...