spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 10. november 2010 #51 Skrevet 10. november 2010 Har også kjent det jeg tror er EL-smerter i hele går, og da jeg våknet i natt. Kjennes som en klemmende "smerte" på høyre side, hvor jeg mener eggstokken sitter. Økt mengde utflod er også et symptom, vil jeg tro? Samt sterkere og sterkere teststrek på el-tester over de siste 4 dagene. Kan jo også være tilfeldig..) Men jeg håper!
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 10. november 2010 #52 Skrevet 10. november 2010 Økt utflod er et tegn, tror jeg Tenkeboksen! Jeg har tok første el test igår, svak teststrek, men idag var det jammen meg like sterke streker Måtte t.o.m. ta to for å være sikker:P Skulle gått an å legge ut bilde her for er litt usikker siden begge strekene (kontroll + teststrek) er like tydelige, men ikke så sterke som det er i bruksanvisningen. Mine første el tester så litt ny der.. Tips anyone?? Og når er det best å hoppe i høyet? I morgen?
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 10. november 2010 #53 Skrevet 10. november 2010 ønskersegspire: Tja. De erfarne testerene her sier at EL skjer mellom 12-36 timer etter positiv ELtest, så ville nok hoppet i høyet både i dag og imorgen jeg da, hihi... Og så lenge begge strekene er like sterke så er jo testene positive! Akkurat tatt en test nå jeg, enda litt sterkere strek enn i går, men må nok vente til i morgen eller fredag før jeg får helt positiv test tror jeg!
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 10. november 2010 #54 Skrevet 10. november 2010 Ja, det er nok lurt. Bare lest et sted at det ikke lønner seg å gjøre det hver dag, men annenhver dag i tiden man venter EL Men ikke meg i mot om i dag og i morgen;) Samboer har bursdag i morgen, hihi..
Tuddeli Skrevet 10. november 2010 Forfatter #55 Skrevet 10. november 2010 Hihi, takk for oppmuntring =) Får håpe at en liten soldat og et lite egg forenes i magen min i dette øyeblikk :-) ønskersegspire: Jeg får også mer utflod før EL, først litt hvitaktig deretter blankere, for å komme med litt nasty detaljer.... Og teststrekens farge har ingen ting å si så lenge den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken, det står det ihvertfall i min bruksanvisning. Lykke til med babymaking! :-)
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 10. november 2010 #56 Skrevet 10. november 2010 Tuddeli: Takk for lykkeønsker, får håpe du har en liten fest i magen din for øyeblikket;)
zassy☆ Skrevet 11. november 2010 #57 Skrevet 11. november 2010 Hei dere, vet ikke om jeg skal joine eller ikke, for vi prøver vel strengt tatt ikke sånn skikkelig enda, men jeg var så heldig at kjæresten ikke hoppet av i svingen EN gang..hehe..(har ventet lenge på at han skal bli klar altså, så dette er vel de første vaklende skritt ) Men dere som er litt mer drevne, vi hadde sex på tirsdag, og når jeg regner på de der kalkulatorene står det at jeg kanskje har EL på lørdag..da er det vel liten sjans vel? Skjønner jo at det med EL ikke er helt sikkert heller da men..er litt grønn på feltet kan man si Men blir jo så spent når man for en gangs skyld er litt "med", at det er en bitteliten sjans iallefall.. håper vel for mye på de stakkars dråpene jeg fikk Får prøve å lure han med en gang til nærmere helg.. Ha en fin dag, og lykke til til alle
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 11. november 2010 #58 Skrevet 11. november 2010 Hei damer! Har sett på IKM lista for uke 47, og der er vi mange ferskinger må jeg si! Moro å være flere i samme situasjon ihvertfall zassy: Ja, en liten sjans er det nok, men jeg ville hoppet i høyet på i morgen og jeg
zassy☆ Skrevet 11. november 2010 #59 Skrevet 11. november 2010 Hehe ja jeg regner med sjansen er liten da det både ble så lenge før, pluss at det er jo første gangen så kan vel ikke ha for høye forhåpninger akkurat Det dumme var at jeg trodde jeg hadde EL ca i går, men så leste jeg på nett at mensen skal regnes fra første dag med ferskt blod..så det var vel litt spotting jeg hadde i dagene før da..og da ble jo alt framsatt en del dager kan man si. Får forføre kjæresten i morgen, gi han litt å drikke, han blir alltid myye mer villig til å prøve med alkohol innabords Hehe! Morsomt at det er mange ferske ja, har lest gjennom nesten hele tråden her jeg, er så morsomt å lese om alt man tenker på og skriver om, koselig å være mange som har det ganske likt Bruker du ELtester tenkeboksen? Eller bare kjører dere på?
madame Mim Skrevet 11. november 2010 #60 Skrevet 11. november 2010 zassy: Det er det døgnet rundt el at man er mest fruktbar. Men så kan seden leve en stund inni hos deg. Men det kan kanskje holde hardt fra tirsdag og til lørdag. Sikkert lurt med en ny runde i dag ja=) Lykke til
zassy☆ Skrevet 11. november 2010 #61 Skrevet 11. november 2010 Ja det var det jeg tenkte Men vet jo egentlig ikke helt når jeg har EL heller..var bare ut fra slik kalkulator. Jaja tiden vil vise Håper på reprise fra tirsdag i morgen Men kjæresten er så rar, han tror liksom det skal gå så lett, og er sikker på at "bare en gang" will do the trick" liksom Tror alle gutter at de har supersæd? hehe
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 11. november 2010 #62 Skrevet 11. november 2010 Jepp. Jeg bruker tester Er verdens mest utolmodige når det gjelder sånt, har jeg bestemt meg for noe skal det skje med EN gang. Passer dårlig i denne sammenhengen her tror jeg Men ville teste for å få en viss peiling på hvordan jeg ligger ann i terrenget. Er en liten kontrollfrik, og liker ikke å la ting gå på tilfeldigheter
zassy☆ Skrevet 11. november 2010 #63 Skrevet 11. november 2010 Tenkte bare å slappe av med dette og ta det som det kom, men holder på å bli gal av å regne på dager og slikt Er visst en kontrollfrik jeg også viser det seg Kanskje må jeg tusle på apoteket likevel Må man ta EL-test på morgenurin?
madame Mim Skrevet 11. november 2010 #64 Skrevet 11. november 2010 Da jeg prøvde ¨på mitt barn nr to brukte jeg el test ( eller sånn monitor som det heter)¨å da klaffet det i første pp. Nå er jeg i min 3 pp å har bestemt meg for å kose meg når jeg vil uavhengig av syklus..Så det er sikkert lurt å teste seg dersom man vil at spirren skal sitte fortsest mulig
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 11. november 2010 #65 Skrevet 11. november 2010 EL tester bør ikke brukes på morgenurin, heller på kvelden, etter hva jeg har forstått her inne LH nivået stiger mot kvelden. Men man bør heller ikke ha alt for utvannet urin, med andre ord: ikke drikke alt for mye i timene før man skal teste, og gjerne holde seg ei lita stund fra når man først kjenner man må på do. Haha, nå virket det plutselig veldig innvikla. Men jeg tester rundt klokka 16 hver dag, og drikker nesten ingenting etter klokka 12.
zassy☆ Skrevet 11. november 2010 #66 Skrevet 11. november 2010 ok, tenker jeg venter til neste mnd med evt EL-test..ser hvordan det går denne måneden først Men takk for tips
kisse2 Skrevet 11. november 2010 #67 Skrevet 11. november 2010 Noen som kan oppdatere meg på terminologien..? IKM og TR.. har vært ute fra forum så lenge at husker ikke..
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 11. november 2010 #68 Skrevet 11. november 2010 IKM = Ikke Kommende mens, den dagen du forventer at du skal få det, men helst ønsker at den skal holde seg unna og TR = Tante rød. hehe...
Cryst@l Skrevet 11. november 2010 #69 Skrevet 11. november 2010 Så koselig med en skravletråd for de utålmodige. heheheh Vi har prøvd på vår første siden august og er kommet til 3.pp og dette er DEN ppen!!! Ikm rundt 23-24 nov. Litt usikker på når EL var Håper den har vært da Krysser fingrene for oss alle!!
madame Mim Skrevet 11. november 2010 #70 Skrevet 11. november 2010 koselig=) er også i min 3 pp, å det er som du sier det er denne pp det gjelder..=)
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 11. november 2010 #71 Skrevet 11. november 2010 Hello jenter:) Åssen går dere med dere? EL idag/imorgen på meg tror jeg, også har jeg et spm til dere. Hvordan er det å ta et par glass med vin i morgen? Er bedt i et selskap.. Vi er forsåvidt på første ordentlige pp, men jeg har omtrent ikke drukket alkohol siden sommeren, nettopp fordi vi skulle bli prøvere En skal vel ikke være helt fanatisk og stresset heller tenker jeg.. ? Men gjør det vanskeligere for soldaten å finne gullegget? (haha) Tanker, anyone? God kveld til dere!!
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 12. november 2010 #72 Skrevet 12. november 2010 Heihei ønskersegspire: fant denne jeg, hehe: http://www.terminkalkulator.com/kvinner-som-drikker-vin-blir-raskere-gravid/ Men, legg merke til hva som står helt til slutt da. At det generelt anbefales å ikke drikke når man prøver å bli gravid. På mammanett står dette: Alkohol: Vi vet helt sikkert at alkohol i graviditeten kan være skadelig. Man regner med at 10 % av psykisk utviklingshemmede barn er blitt slik fordi mor brukte mye alkohol i graviditeten. (Nylander 2002) Du som prøver å bli gravid bør unngå å drikke alkohol de 2 siste ukene av din menstruasjonssyklus. Før mente man at de to første ukene ville ikke fosteret ta skade av mors alkoholforbruk. Man mente at om fosteret ble skadet ville det bli abortert tidlig, hvis ikke klare seg uskadd. Dette er man ikke sikre på lenger. Totalavholdenhet de to første ukene med mulig graviditet må derfor anbefales. Alkoholbruk kan også redusere kvaliteten på mannens sædceller. Tror det finnes like mange teorier om dette som det finnes sokker i skuffen min. Så ikke lett å si! Men, jeg tror jeg ville ha latt være jeg. Hmm. Har ihvertfall selv bestemt meg for å ikke drikke mellom EL og IKM. Ellers: har beregnet EL til i dag, men negativ EL test glimrer med sitt fravær. Hehe... Men skal sies at den er veldig sterk nå, men ennå ikke positiv. Tar en i kveld, og ser da. Håper håper! Stadig flere rundt oss som blir uplanlagt gravid, litt frustrerende?!
hufsetufs Skrevet 12. november 2010 #73 Skrevet 12. november 2010 Fant ikke denne forkortelsen i tråden hvor alle forkortelsene ligger: dpo? Ikm ca 27 nov her.. speeent!
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 12. november 2010 #74 Skrevet 12. november 2010 tor dpo står for hvor mange dager det er siden eggløsningen Blir spennende å se hvordan det går med oss her inne! Mange som har sin første pp denne perioden
hufsetufs Skrevet 12. november 2010 #75 Skrevet 12. november 2010 Okei Takk! Ja, det blir veldig spennende Føler at nesten alt jeg tenker på om dagen er hvorvidt TR kommer eller ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå