Gå til innhold

Planlegger inseminasjon i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 26 år, singel og har PCO. Har det siste året fått ett større og større ønske om å få barn, men ønsker ikke noe forhold med en mann. Jeg vet at noen vil mene at det er egoistisk å hindre et kommende barn i å ha en far, men jeg er overbevist om at jeg vil kunne gi barnet en trygg, god og kjærlig oppvekst på egenhånd.

Dessuten har jeg en familie og venner som definitivt vil stille opp for både meg og barnet - selvom det helt sikkert vil være et sjokk for dem når jeg forteller dem om planene mine (ingen vet noe ennå).

Planen er altså å undersøke inseminasjon ved Stork klinikk i Danmark høsten 2011.

Siden jeg har PCO og er ca 15 kg overvektig, vil jeg bruke denne tiden til å få kontroll på vekten min.

Har dere noen tanker rundt det å få sæddonor - som singel OG med PCO??

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en flott idee, hvis du har venner og familie som stiller opp og vet hva du begir deg ut på, go for it.

Jeg ville for å få bukt med pcos gått til gyn allerede nå, eventuelt begynt på metformin eller ta p pillen til du skal begynne, dette for å få hormonene dine i sjakk.

Det er jo selvfølgelig også avhengig av hvor hardt rammet du er av pcos.

En god venninne av meg har planlagt å dra til Danmark neste år, men hun er da 10 år eldre enn deg og har gitt opp å finne seg en mann.

Skrevet

Takk for svaret :)

Jeg var faktisk hos fastlegen i dag for å få p-piller.

Nente at jeg har planer om å prøve å bli gravid om et års tid fram i tid.

"Vel, vi får nå se..." sa han bare... Vet ikke helt hva han mente med det... :/

Er heldigvis ikke hardt rammet av PCO med tanke på hårvekst og hudproblemer, men har ganske uregelmessig mens, så håper det blir mer stabilt etterhvert :)

Skrevet

Hadde vært spennende å få høre mer om det du har planlagt og hvordan det fungerer for din del.

Skrevet

Hva er det for et idiotisk svar fra en lege...

• 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...